Marketing management of communities, towns and regions.
Public support
Provider
Ministry for Regional Development
Programme
Research for the purposes of the Regions
Call for proposals
Výzkum pro potřeby regionů 2 (SMMR20050002)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Marketingový management obcí, měst a regionů
Annotation in Czech
Projekt se zabývá zhodnocením aktuálního stavu managementu obcí, měst a regionů a podporou rožšíření poznání o marketingovém managementu a jeho aplikaci v řídící praxi v ČR. Publikace ve formě metodického návodu obsahující rovněž případové studie je jedním z hlavních výstupů projektu. Vyšší míru poznání konceptu marketingového managementu mají zajistit také pracovní semináře a školení, konference, odborné články a prezentace na www.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - secondary branch
AH - Economics
CEP - another secondary branch
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The project was implemented in accordance with the plan. The results are good and can be used in individual municipalities and serve as a good basis for the expansion of the study branch Marketing, Public Administration and Self-administration Management
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2005
Realization period - end
Jan 1, 2006
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP07-MMR-WB-U/03:1
Data delivery date
Jun 22, 2007
Finance
Total approved costs
1,158 thou. CZK
Public financial support
1,158 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK