All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marketing for critical situations of the firm

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Vysoká škola ekonomická v Praze

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Marketing pro mezní situace firmy

  • Annotation in Czech

    Funkční marketing v poměrně dlouhém historickém období vytvořil v tržně vyspělých zemích řadu univerzálních přístupů, postupů, metod a techniky, které jsou pro moderní podnikání v tržní ekonomice nepostradatelné. Naše firmy se je postupně snaží praktickyzvládnout, a to s rozdílným výsledkem. Pociťují však nedostatek takových modifikací marketingové managerské metodologie, která by odpovídala specifickým situacím, které obecně vyplývají (a) z diskontinuit, turbolence vývojových trendů a z nepředvídanýchtržních překvapení, (b) z výraznějších změn neovlivnitelných či jen málo ovlivnitelných parametrů makro- i mikro- okolí firem a (c) ze změn vyvolaných procesem transformace. Cílem řešení navrhovaného projektu je vypracovat typový a stavebnicově použitelnmetodický podklad (pomůcku) pro projektování marketingových managerských aktivit a operací s nástroji marketingového mixu pro marketingové řešení specifických podnikatelských situací.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

    AH - Economics

  • CEP - another secondary branch

    AH - Economics

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1996

  • Realization period - end

    Jan 1, 1996

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1997/GA0/GA07GA/V/9:7

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    0 thou. CZK

  • Public financial support

    284 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK