Symbolism of consumer behavior in marketing
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Vysoká škola ekonomická v Praze / Fakulta podnikohospodářská
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Symbolika spotřebního chování v marketingu
Annotation in Czech
Význam symboliky spotřebního chování v marketingu je všeobecně uznáván a zakládá se na zásadní kulturní podmíněnosti marketingového konceptu. Nicméně právě díky této všudypřítomnosti a rozptýlenosti problému v marketingových publikacích a studiích chybíhlubší hodnotící pohled na zapojení symboliky do marketingových přístupů. Praktické dopady této absence pak dokládá řada neúspěšných marketingových aktivit na trzích spotřebního zboží. Smyslem navrhovaného grantu je soustředený ucelený a prohlubující pohled na význam symbolů a symbolického vyjadřování v marketingovém přístupu ke spotřebitelům. Zpracování úkolu by mělo přinést: a) typologii symbolických hladin při utváření marketingových konceptů, nabídek, a to s ohledem na strukturu a možnosti marketingového mixu, b) analýzu úspěšnosti určitých typů symbolických přístupů v určitém kontextu vůči určitým cílovým tržním segmentům, c) rozvoj metod pro sledování, hodnocení marketingových přístupů využívajících symbolické prvky (s širší využitelno
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AH - Economics
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
V rámci řešení projektu byly dosaženy následující výsledky: 1. Zpracování klasifikace a typologie zapojení symbolů do marketingové komunikace a klasifikace využití přisuzovaných významů. 2. Zmapování a sémiotická analýza výskytu symbolů v reklamních sděl
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1999
Realization period - end
Jan 1, 2001
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2002/GA0/GA02GA/U/N/7:3
Data delivery date
Apr 1, 2003
Finance
Total approved costs
373 thou. CZK
Public financial support
373 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK