All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reference Groups in Medial Marketing Communication

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    Vysoká škola ekonomická v Praze / Fakulta podnikohospodářská

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Referenční skupiny v mediální marketingové komunikaci

  • Annotation in Czech

    Referenční skupiny mají výrazný vliv na chování spotřebitelů a toto jejich působení probíhá na různých úrovních, s různou intenzitou a v různých formách. Proto mají pro spotřební marketing (marketing na spotřebních trzích) zřetelný význam. Podstatou navrhovaného grantu je soustředěný výzkumný pohled na tu oblast vlivů referenčních skupin, která je vyjádřena neosobním - mediálně zprostředkovaným kontaktem mezi spotřebitelem a referenční skupinou. Pozornost se soustředí na tři hlavní jevové formy: zapojení známých osobností (celebrit), expertů a tzv. slice-of-life s tím, že podle potřeby budou sledovány i další formy (exekutiva, charakterové licence a osobnostní charaktery). Záměrem grantu je a) jednak zmapování míry výskytu (využití) těchto referenčníchvztahů v marketingových komunikačních přístupech v ČR a v porovnání se zahraničím z hlediska dlouhodobějšího časového horizontu, b) prověření rámcových postojů českých spotřebitelů k těmto formám, c) postižení základních faktorů, které toto

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AH - Economics

  • CEP - secondary branch

    AO - Sociology, demography

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The realisation of the project's goals led to the following research results: 1.The systematic categorisation of reference group endorsement into the medial marketing communication was elaborated. This categorisation was transferred into the methodologic

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Data delivery date

    Jun 2, 2008

Finance

  • Total approved costs

    336 thou. CZK

  • Public financial support

    336 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK