All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Small Schools with Composite Classes in Czech Republic: Analysis of Current Situation and Futher Dvelopment Potentials

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/07/0806

Alternative language

  • Project name in Czech

    Málotřídní školy v České republice: analýza současného stavu a potenciálů jejich rozvoje

  • Annotation in Czech

    Výzkumný projekt se zaměří na málotřídní školy, které jsou specifickým organizačním útvarem našeho základního školství. Záměrem je identifikovat hlavní podmínky existence těchto škol a hledat potenciály jejich dalšího rozvoje. Hledány budou jednak uvnitřškol samotných, kde budeme sledovat zejména specifika řízení málotřídek. Druhý pohled na toto téma bude akcentovat podmínky rozvoje vnějšího, tedy zejména podmínky legislativní, ekonomické, demografické a místní. V metodologické rovině se výchozím rámcemstane studium domácí, ale zejména zahraniční literatury o této problematice, následovat bude obsahová analýza legislativních dokumentů a sociodemografická analýza venkova, jehož doménou právě tyto školy jsou. V empirické rovině bude stěžejní dotazníkovéšetření mezi řediteli málotřídek a starosty příslušných obcí. Tato data budou doplněna podrobnějším pohledem na konkrétní případ fungování málotřídní školy v obci, získaný prostřednicvím případové studie. Projekt přispěje do stále se vracejících diskusí

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    .

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2007

  • Realization period - end

    Dec 31, 2009

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 22, 2009

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP10-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Jan 22, 2015

Finance

  • Total approved costs

    1,823 thou. CZK

  • Public financial support

    1,823 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK