All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pupils´ skills in biology, geography and chemistry: research on intended, realized and acquired curriculum in curricular reform implementation phase

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-10-0514

Alternative language

  • Project name in Czech

    Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy

  • Annotation in Czech

    Širším kontextem projektu je vzdělávání v biologii, geografii a chemii na všeobecně vzdělávacích školách na počátku období implementace kurikulární reformy, kdy je žádoucí zaměřit se na podmínky osvojování oborových a obecných dovedností. Hlavním cílem je na základě výsledků víceúrovňové analýzy dovedností v rovině zamýšleného, realizovaného a dosaženého kurikula navrhnout strukturovaný a provázaný systém dovedností žáků, které by si měli osvojit ve výuce geografie, biologie a chemie na základní škole agymnáziu. Zvláštní zřetel bude věnován i kontinuálnímu rozvoji průřezových mezioborových dovedností. Metodologickým záměrem je posoudit přednosti a nedostatky zvolených výzkumných metod na základě porovnání stejných postupů při výzkumu odlišných oborových dovedností. Dílčí analýzy sledují obsahový rozbor literatury, komparaci názorů akademiků s názory učitelů na požadované dovednosti žáků různého věku a na ověření míry a podmínek osvojení vybraných kategorií oborových i mezioborových dovedností podle věku žáků. Výsledky budou zveřejněny v renomovaných periodikách a v monografii.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The main aim of the project (to propose a structured and linked system of pupils´ skills, which should be acquired in geography, biology and chemistry education) was achieved. The results were published evenly in all areas of education content. The procedure of project solution was continuously adapted according the needs of the project.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2010

  • Realization period - end

    Dec 31, 2013

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Jun 12, 2013

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP14-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jul 1, 2014

Finance

  • Total approved costs

    4,327 thou. CZK

  • Public financial support

    4,327 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK