The Content Dimension of Basic School Curriculum
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
406/05/0246
Alternative language
Project name in Czech
Obsahová dimenze kurikula základní školy
Annotation in Czech
Projekt Obsahová dimenze kurikula základní školy se zaměřuje na analýzu požadavků na obsah vzdělání, zejména na úrovni jejího absolventa. Problematika se zkoumá jednak po linii průběhu povinné školní docházky, jednak nároků navazujících škol a požadavkůspolečenské praxe. Projekt vychází z teze, že kurikulum základní školy by nemělo být primárně stanoveno na základě příslušných vědních disciplin, ale především by měly být zohledňovány potřeby života a možnosti žáků tohoto věku. Na řešení projektu se podílejí oboroví didaktikové, kteří řešenou problematiku konkretizují na učivu svých oborů, učební proces žáků zkoumají psychologové. Při řešení projektu se použijí jak metody kvantitativní (analýza vyučovacích hodin, kurikulárních dokumentů, učebnic, dotazníky), tak metody kvalitativní (pobyty na participujících školách, případové studie). V průběhu řešení projektu se uspořádají semináře a konference, počítá se s vydáním teoretických studií, sborníků i metodické příručky pro učitele. Řešení projektu
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The aims of the project have been achieved because of a large team of colaborators, and active participation of other colleagues and teachers. 1) Basic school subject matter was assessed according to the model of curriculum and analysed with an emphasis
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2005
Realization period - end
Dec 31, 2007
Project status
U - Finished project
Latest support payment
May 2, 2007
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Data delivery date
Dec 16, 2008
Finance
Total approved costs
2,045 thou. CZK
Public financial support
2,045 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK