All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research of main goals of education implementation (4 pillars) in a primary education in the Czech republic

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/07/1482

Alternative language

  • Project name in Czech

    Výzkum implementace základních cílů vzdělávání (tzv. 4 pilíře) v primárním vzdělávání ve školách v ČR

  • Annotation in Czech

    V roce 1993 byly na půdě UNESCO v mezinárodní komisi "Vzdělávání pro 21 století" formulovány 4 základní pilíře vzdělávání (Delorsova zpráva), které jsou základem pro rozvoj tzv. učící se společnosti v globálním světě. Zmíněné cíle jsou zahrnuty i v Národním programu rozvoje vzdělávání v České republice. Jsou mimo jiné také východiskem kurikulární reformy, která právě probíhá. Proto je třeba zkoumat, jak jsou základní cíle implementovány do dokumentů, podle nichž se realizuje výuka ve školách (školní vzdělávací program) a zda cílům odpovídají i používané výukové strategie. Naplnění stanoveného záměru může významnou měrou napomoci při zlepšování realizace výuky na základě ŠVP. Proto je součástí projektu publikování výsledků v odborných pedagogických časopisech a také na internetu, kde budou dokumentovány konkrétní příklady výukových strategií a inovace podporující plnění základních cílů vzdělávání. Tato forma prezentace umožní jeho využití ve školách při hledání cest ke splnění

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    From completed analysis and gathered materials we can make the following conclusions:Curricular reform in the Czech republic is recognized as an essential progression for life long learning as well as maintaining cometitiveness of the Czech republic in t

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2007

  • Realization period - end

    Dec 31, 2008

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 25, 2008

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Data delivery date

    Oct 22, 2009

Finance

  • Total approved costs

    274 thou. CZK

  • Public financial support

    274 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK