Research of main goals of education implementation (4 pillars) in a primary education in the Czech republic
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 10 (SGA02007GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
406/07/1482
Alternative language
Project name in Czech
Výzkum implementace základních cílů vzdělávání (tzv. 4 pilíře) v primárním vzdělávání ve školách v ČR
Annotation in Czech
V roce 1993 byly na půdě UNESCO v mezinárodní komisi "Vzdělávání pro 21 století" formulovány 4 základní pilíře vzdělávání (Delorsova zpráva), které jsou základem pro rozvoj tzv. učící se společnosti v globálním světě. Zmíněné cíle jsou zahrnuty i v Národním programu rozvoje vzdělávání v České republice. Jsou mimo jiné také východiskem kurikulární reformy, která právě probíhá. Proto je třeba zkoumat, jak jsou základní cíle implementovány do dokumentů, podle nichž se realizuje výuka ve školách (školní vzdělávací program) a zda cílům odpovídají i používané výukové strategie. Naplnění stanoveného záměru může významnou měrou napomoci při zlepšování realizace výuky na základě ŠVP. Proto je součástí projektu publikování výsledků v odborných pedagogických časopisech a také na internetu, kde budou dokumentovány konkrétní příklady výukových strategií a inovace podporující plnění základních cílů vzdělávání. Tato forma prezentace umožní jeho využití ve školách při hledání cest ke splnění
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
From completed analysis and gathered materials we can make the following conclusions:Curricular reform in the Czech republic is recognized as an essential progression for life long learning as well as maintaining cometitiveness of the Czech republic in t
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2007
Realization period - end
Dec 31, 2008
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 25, 2008
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP09-GA0-GA-U/02:2
Data delivery date
Oct 22, 2009
Finance
Total approved costs
274 thou. CZK
Public financial support
274 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK