Development of activity, independence and creativity of pupils
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Masarykova univerzita
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Rozvíjení aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků
Annotation in Czech
V rámci transformace české školy vystupuje do popředí myšlenka optimálního rozvoje osobnosti žáka i učitele, zejména jejich tvořivosti. Ačkoliv v zahraničí se této problematice věnuje intenzivní pozornost již několik desetiletí, česká pedagogika se těmito otázkami zabývá jen okrajově. Cílem projektu je objasnit na základě zevrubné analýzy výsledků, kterých bylo v této oblasti dosaženo, na základě vlastních výzkumů a s využitím zkušeností novátorských učitelů podmínky a cesty rozvíjení žákovské aktivity,samostatnosti a tvořivosti. Důležitým rysem projektu je úzká spolupráce pedagogů a psychologů, jejímž výsledkem má být mimo jiné rozpracování způsobů realizace postupného rozvíjení samostnosti a tvůrčí aktivity žáků, včetně návrhů programů stimulace tvořivosti, využitelných učiteli v jejich každodenní činnosti v rodinné výchově i rozvoje tvořivosti samých učitelů.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
1. Odborně pedagogickým přístupem je zkoumána aktivita, samostatnost a tvořivost žáka. V této oblasti přináší projekt nové poznatky. 2. Byl vypracován model tvořivého učitele a žáka. Byla navržena koncepce tvořivé školy - viz. závěrečná karta. 3. Projekt
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1996
Realization period - end
Jan 1, 1998
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/1999/GA0/GA09GA/V/6:6
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
866 thou. CZK
Public financial support
866 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK