All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ready to ask? Information behavior of gifted children in the preliterate period

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-11-0426

Alternative language

  • Project name in Czech

    Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období

  • Annotation in Czech

    Předložený projekt se zabývá originálním tématem informačního chování nadaných pregramotných subjektů. Hlavním cílem je obohacení stávajících teorií (nadané chování-Renzulli, informační chování-Wilson) o nové poznatky. Centrálním bodem výzkumu je konceptpohotovost klást otázky (AfI), předpokládaný vztah mezi nadaným chováním (IQ, CQ a behav.škála), informačním chováním (zdroje, systémy, klíč.pojmy, postup specifikace, zhodnocování zdrojů a faktů, celková strategie a přínos) a úrovní AfI bude verifikován. Projekt je plánován jako třífázový: 1, deskripce a analýza vstupních proměnných, 2, evokovaný proces informačního chování, 3, operace s daty. Pro realizaci budou užity metody pozorování, strukturovaný rozhovor, analýza záznamů verbálního chování, grafické mentální mapování, grafické škálování a metody původní (eQuin, EIB). Výstupy budou mít přesah do praxe (diagnostika nadání, edukační proces - tvorba IVP, výuka). Projekt vznikl v návaznosti na projekt ESF Nadané dítě.eu (identifikace nadaných předškoláků) a ve spolupráci se třídou pro nadané při ZŠ SNP Hradec Králové.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AF - Documentation, librarianship, work with information

  • CEP - another secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50803 - Information science (social aspects)<br>50804 - Library science

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The results confirm existing knowledge, and, at the descriptive level, meets the objectives formulated in the project. Research has introduced some foreign procedures into the Czech pedagogy. The results have been published to a sufficient extent. Reporton research should be better structured.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2011

  • Realization period - end

    Dec 31, 2013

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Jun 12, 2013

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP14-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jul 1, 2014

Finance

  • Total approved costs

    1,651 thou. CZK

  • Public financial support

    1,651 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK