All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sociability and emotionality of intelectually gifted children

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Sociabilita a emocionalita u intelektově nadaných dětí

  • Annotation in Czech

    Proponovaný grantový projekt je zaměřen na výzkum sociálních a emocionálních problémů intelektově nadaných dětí předškolního a mladšího školního věku. Výzkumná strategie je rozdělena do řady jasně definovaných kroků. Pro vyhledávání talentů bude použitorozsáhlé identifikační strategie založené na spolupráci s učiteli, rodiči, lékaři. Identifikace skutečně nadaných dětí využije Mönksovy teoretické koncepce nadání. Vybrané děti budou podrobeny empirickému zkoumání zejména v oblastech osobnosti (zejm.emoce, sociabilita, senzitivita, sebedůvěra, motivace, komunikační dovednosti, kognitivní styl, tvořivost), školy (zejm. výchova z pohledu akademického i sociálního, učitelé, preferovaný styl učení) a rodiny (zejm. vztah k rodičům, sourozencům). Součástíempirického výzkumu bude i hodnocení nadaných dětí jejich rodiči, učiteli a vrstevníky (zejm. v oblastech chování a osobnosti), které umožní lépe podchytit daný problém v celé šíři. Empirické šetření využije kvantitativních výzkumných metod. Praktickým

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The main aim of presented research was to describe basic socio-emotional characteristics of Czech intellectualy gifted children. In order to achieve this goal we had to formulate basic guidelines for identification strategies  to  identify higly abled ch

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2005

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP06-GA0-GP-U/06:6

  • Data delivery date

    May 19, 2008

Finance

  • Total approved costs

    616 thou. CZK

  • Public financial support

    616 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK