Intellectualy Gifted Children with Dyslexia
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
406/06/0676
Alternative language
Project name in Czech
Rozumově nadané děti s dyslexií
Annotation in Czech
Proponovaný projekt navazuje koncepčně a částečně metodologicky na problematiku post-doktorandského grantu GAČR který postuloval hypotézu o existenci suspektně závažných sociálních a emocionálních problémů rozumově nadaných dětí s handicapem, nejčastějise specifickou vývojovou poruchou učení a chování. Právě tato skupina dětí bývá velmi obtížně identifikovatelná, nemůže vhodně kompenzovat existující dílčí handicap, ani rozvíjet mimořádné schopnosti, nadání. To se následně projevuje v sociální a emočnímaladaptaci a v neadekvátní evaluaci vlastních schopností i nedostatků. Hlavním cílem proponovaného projektu je provést detailní klinický výzkum k popsání typického profilu rozumových schopností u nadaných dětí s poruchou učení (dyslexií), k odhalení kompenzačních strategií a k výzkumu sociální a emoční adaptace těchto dětí. Navržený postup umožní zjistit a popsat, vliv předpokládaných diskrepancí mezi dílčími schopnostmi zkoumaných dětí na hodnocení školního výkonu dětmi, rodiči a učiteli,
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Presented research was focused on problems of identification and diagnostics of highly able gifted children with dyslexia. We came to a conclusion that identification process by it selves and consequently the process of selection of representative sample
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2006
Realization period - end
Dec 31, 2008
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 25, 2008
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP09-GA0-GA-U/02:2
Data delivery date
Oct 22, 2009
Finance
Total approved costs
666 thou. CZK
Public financial support
666 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK