Creating a Czech Instrument for Measuring Academic Tacit Knowledge
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Main participants
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / Fakulta managementu a ekonomiky
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P407-12-0821
Alternative language
Project name in Czech
Vytvoření českého nástroje pro měření akademických tacitních znalostí
Annotation in Czech
Projekt je zaměřen na získání a rozšíření nových poznatků o možnostech identifikace a měření tacitních znalostí. Jeho cílem je vytvořit český nástroj pro měření akademických tacitních znalostí a ověřit jej na vybraných univerzitách v ČR. Tacitní znalosti jako takové ovlivňují úspěšnost jedince a akademické tacitní znalosti jsou navíc spojeny s významnou etapou profesní přípravy jedince. Chceme-li je rozvíjet, musíme být schopni je nejprve určitým způsobem identifikovat a ideálně i změřit. Vytvořený nástroj pro měření akademických tacitních znalostí umožní individualizaci a diferenciaci studia, včasné odhalení talentů. Budeme-li schopni rozpoznat, které subjekty mají akademické tacitní znalosti a které ne, bude také možno se lépe výzkumně zaměřit i na faktory, které formování tacitních znalostí podporují. Výstupy projektu bude výzkumná studie o možnostech identifikace, měření a výzkumu tacitních znalostí, vytvořený nástroj pro měření akademických tacitních znalostí a závěrečná studie o ověření a využitelnosti připraveného nástroje pro měření akademických tacitních znalostí.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
In terms of methodology, the project proceeded in accordance with the original plan. However, the publishing objectives were not attained in spite of the fact that assessment was postponed. The investigators had promised eight output items of type J; four were accomplished. No scholarly output in an impact factor journal was achieved (two had been promised).
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2012
Realization period - end
Apr 7, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Data delivery date
Jun 28, 2017
Finance
Total approved costs
2,868 thou. CZK
Public financial support
2,868 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK