All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Creating a Czech Instrument for Measuring Academic Tacit Knowledge

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Main participants

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně / Fakulta managementu a ekonomiky

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    P407-12-0821

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vytvoření českého nástroje pro měření akademických tacitních znalostí

  • Annotation in Czech

    Projekt je zaměřen na získání a rozšíření nových poznatků o možnostech identifikace a měření tacitních znalostí. Jeho cílem je vytvořit český nástroj pro měření akademických tacitních znalostí a ověřit jej na vybraných univerzitách v ČR. Tacitní znalosti jako takové ovlivňují úspěšnost jedince a akademické tacitní znalosti jsou navíc spojeny s významnou etapou profesní přípravy jedince. Chceme-li je rozvíjet, musíme být schopni je nejprve určitým způsobem identifikovat a ideálně i změřit. Vytvořený nástroj pro měření akademických tacitních znalostí umožní individualizaci a diferenciaci studia, včasné odhalení talentů. Budeme-li schopni rozpoznat, které subjekty mají akademické tacitní znalosti a které ne, bude také možno se lépe výzkumně zaměřit i na faktory, které formování tacitních znalostí podporují. Výstupy projektu bude výzkumná studie o možnostech identifikace, měření a výzkumu tacitních znalostí, vytvořený nástroj pro měření akademických tacitních znalostí a závěrečná studie o ověření a využitelnosti připraveného nástroje pro měření akademických tacitních znalostí.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    In terms of methodology, the project proceeded in accordance with the original plan. However, the publishing objectives were not attained in spite of the fact that assessment was postponed. The investigators had promised eight output items of type J; four were accomplished. No scholarly output in an impact factor journal was achieved (two had been promised).

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2012

  • Realization period - end

    Apr 7, 2016

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 1, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Data delivery date

    Jun 28, 2017

Finance

  • Total approved costs

    2,868 thou. CZK

  • Public financial support

    2,868 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK