Vehicle scanning-based structure monitoring for cable supported bridges
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
International projects
Call for proposals
SGA0202100007
Main participants
Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR, v. v. i.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
21-32122J
Alternative language
Project name in Czech
Monitorování stavu závěsné mostni konstrukce skenování vozidlem
Annotation in Czech
Bilaterální výzkumný projekt je zaměřen na monitorování mostních konstrukcí. Ze strany ÚTAMu bude výzkum orientován na detekci poruch pomocí skenovacího vozidla (drive-by identification) a pohyblivého impulsního zatěžování. Jedná se o nejnovější metody, které mohou potenciálně nabídnout provozovatelům mostů levnou a rychlou možnost pro posouzení stavu menších mostních konstrukcí. Projekt bude zaměřen na nové postupy a jejich experimentální ověření pomocí jednoho nebo více prototypů testovacích vozidel opatřených měřícím zařízením a výzkumem informačního potenciálu, který mohou nabídnout z hlediska včasného odhalování a posuzování závad. Ze strany TKU se bude z teoretického hlediska jednat o výzkum vibrací zavěšených mostů při pohyblivém zatížení. Pro daný účel bude rozšířena formulace konečných prvků o použití zakřivených prutových prvků a pohyblivé zatížení vlakem pro výpočet zavěšených obloukových mostů. Na závěr bude použita metoda skenovacího vozidla navržená Y-B. Youngem pro identifikaci modálních vlastností zavěšeného mostu se zaměřením na typické provozní poruchy.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
20101 - Civil engineering
OECD FORD - secondary branch
—
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JN - Civil engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The research has been focused on the development of new BHM methods. A significant contribution was noted in the analysis of structural response to the traffic load. The research met the goals stated in the project proposal. The results were published in journals Jimp and in proceedings type D. The use of the allocated funds was in accordance with the project proposal.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2021
Realization period - end
Dec 31, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 6, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-GA0-GC-U
Data delivery date
May 21, 2024
Finance
Total approved costs
5,812 thou. CZK
Public financial support
5,812 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK