All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Child with epilepsy in school environment: Development of an adequate structural model

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Junior Grants

  • Call for proposals

    Juniorské granty 2 (SGA0201600002)

  • Main participants

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta pedagogická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    16-02453Y

Alternative language

  • Project name in Czech

    Dítě s epilepsií v prostředí školy: vývoj adekvátního strukturního modelu

  • Annotation in Czech

    Epilepsie je chronické neurologické onemocnění mající celou řadu negativních se školou souvisejících důsledků pro děti, které ji trpí. I přes některé vzdělávací programy realizované v uplynulých letech a zaměřené na děti s epilepsií se mnoho těchto dětí stále cítí stigmatizováno. Jedním z problémů v této oblasti je nedostatečné porozumění tomu, jak jednotlivé faktory týkající se samotných dětí s epilepsií, jejich rodičů, učitelů a spolužáků přispívají k této stigmatizaci a jakou roli hrají tyto faktory v komplexní struktuře školního života u dětí s epilepsií. Náš projekt založený na kombinaci kvalitativního a kvantitativního výzkumu si klade za cíl významně prohloubit toto porozumění vyvinutím a ověřením adekvátního strukturního modelu. Výstupy tohoto projektu by měly posloužit jako teoretické zázemí pro plánování možných dalších intervencí vedoucích k redukci stigmatu mezi samotnými dětmi s epilepsií stejně jako jejich učiteli, rodiči a spolužáky.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project is beneficial in the area of information about epileptic children in schools. Two instrument adaptations were published. The result are of high quality and corresponds to the project proposal. Project results are relevant for education, medicine, and psychology. Outcomes are in planned quality, with 1 extra study (3 Jimp, 2Jost, 1 JSc, 1 book). No problems in finances were found.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2016

  • Realization period - end

    Jul 22, 2020

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 26, 2018

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP21-GA0-GJ-U/02:1

  • Data delivery date

    Jun 30, 2021

Finance

  • Total approved costs

    3,584 thou. CZK

  • Public financial support

    3,584 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK