All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

English- Czech Interference- based on classroom data

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Main participants

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Jazyková interference na pomezí angličtiny a češtiny - na materiálu školní výuky

  • Annotation in Czech

    Projekt vychází z doktorské práce navrhovatele, která se zabývala analýzou jazykových potřeb učitelů angličtiny na základních školách. Cílem projektu je analýza diskurzu typického pro školní výuku - specifické rysy tohoto diskurzu a role jednotlivýchúčastníků - učitele a žáků. Na základě této znalosti budou identifikovány situace, se kterými se učitel anglického jazyka setkává během vyučovací hodiny, a následně jazykové funkce, které učitel během hodiny realizuje. Při výzkumu provedeném v praxiučitelé angličtiny přiřadí k těmto funkcím fráze, které pro realizaci té které funkce skutečně používají. Databáze takto získaných frází bude konzultována s rodilými mluvčími, kteří opraví jazykové chyby a budou komentovat jazykovou správnost istylistickou vhodnost jednotlivých frází. Tak bude možno identifikovat typické chyby českých učitelů angličtiny při vedení hodiny. Na základě takto získané databáze bude vytvořena příručka anglického jazyka pro učitele angličtiny v praxi, vhodná i pro

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AI - Linguistics

  • CEP - secondary branch

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50801 - Journalism<br>50802 - Media and socio-cultural communication<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics<br>60204 - General literature studies<br>60205 - Literary theory<br>60206 - Specific literatures

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The aim of the project was to analyse the language of teachers of English at the basic school level in the Czech Republic. On the basis of the language analysis, with the help of native speakers (both British and American), a handbook of classroom Englis

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2005

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP06-GA0-GP-U/06:6

  • Data delivery date

    May 19, 2008

Finance

  • Total approved costs

    619 thou. CZK

  • Public financial support

    619 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK