All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analyzing Discourse (on the material of ELT Classroom)

Public support

  • Provider

    Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Programme

    Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Call for proposals

    Výzkumné granty 9 (SAV02009-A)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    IAA901420901

Alternative language

  • Project name in Czech

    Analýza diskurzu (na materiálu výuky anglického jazyka)

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je analýza mluveného diskurzu. Některé typy diskurzu mají na rozdíl od neformální konverzace pevnou strukturu - např. komunikace mezi lékařem a pacientem či učitelem a žákem. Projekt vychází ze staršího předpokladu, že interakce mezi učitelem a žákem má třístupňovou strukturu, označovanou jako IRF (initiation - response - feedback nebo follow up). Cílem výzkumu bude zjistit, zda je tato struktura stále běžná a jestli se vyskytuje v cizojazyčné výuce. Navrhovatelka bude zkoumat strukturu interakce učitele a žáka na základě přepisů autentických hodin anglického jazyka odučených jak rodilými, tak nerodilými mluvčími. Součástí projektu je analýza shod a rozdílů v diskurzu tříd, které vyučují rodilí a nerodilí mluvčí. Výzkum se soustředí na jazyk učitele - tedy na různé typy iniciace a zpětné vazby - a bude zjišťovat, jak jazyk učitele ovlivňuje odpovědi žáka, jeho myšlení a následně jeho učení.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AI - Linguistics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The aim of the project was to analyze spoken discourse in English language classes. The main outcome of the project is a monograph titled Discourse and Interaction in English Language Teaching published by Faculty of Education, Charles Un. Prague 2010.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2009

  • Realization period - end

    Dec 31, 2011

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 18, 2011

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP12-AV0-IA-U/02:2

  • Data delivery date

    Jun 28, 2013

Finance

  • Total approved costs

    531 thou. CZK

  • Public financial support

    531 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK