Analyzing Discourse (on the material of ELT Classroom)
Public support
Provider
Academy of Sciences of the Czech Republic
Programme
Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic
Call for proposals
Výzkumné granty 9 (SAV02009-A)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
IAA901420901
Alternative language
Project name in Czech
Analýza diskurzu (na materiálu výuky anglického jazyka)
Annotation in Czech
Cílem projektu je analýza mluveného diskurzu. Některé typy diskurzu mají na rozdíl od neformální konverzace pevnou strukturu - např. komunikace mezi lékařem a pacientem či učitelem a žákem. Projekt vychází ze staršího předpokladu, že interakce mezi učitelem a žákem má třístupňovou strukturu, označovanou jako IRF (initiation - response - feedback nebo follow up). Cílem výzkumu bude zjistit, zda je tato struktura stále běžná a jestli se vyskytuje v cizojazyčné výuce. Navrhovatelka bude zkoumat strukturu interakce učitele a žáka na základě přepisů autentických hodin anglického jazyka odučených jak rodilými, tak nerodilými mluvčími. Součástí projektu je analýza shod a rozdílů v diskurzu tříd, které vyučují rodilí a nerodilí mluvčí. Výzkum se soustředí na jazyk učitele - tedy na různé typy iniciace a zpětné vazby - a bude zjišťovat, jak jazyk učitele ovlivňuje odpovědi žáka, jeho myšlení a následně jeho učení.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AI - Linguistics
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The aim of the project was to analyze spoken discourse in English language classes. The main outcome of the project is a monograph titled Discourse and Interaction in English Language Teaching published by Faculty of Education, Charles Un. Prague 2010.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2009
Realization period - end
Dec 31, 2011
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 18, 2011
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP12-AV0-IA-U/02:2
Data delivery date
Jun 28, 2013
Finance
Total approved costs
531 thou. CZK
Public financial support
531 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK