All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Integration of students with physical disabilities in school based physical education (experience and attitudes of teachers and students)

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Main participants

    Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Integrace žáků s tělesným postižením ve školních formách tělesné výchovy (zkušenosti a postoje současných i perspektivních učitelů a žáků)

  • Annotation in Czech

    Začleňování žáků se zdravotním postižením je jedním ze současných trendů školské politiky. Integrace těchto žáků do školního vyučování je garantována školskou legislativou České Republiky. Integrace se však rozvíjí pomalu z důvodů architektonických,postojových, či ekonomických bariér. Mnohdy dochází k tomu, že na školách kde jsou integrováni žáci s postižením do akademických předmětů, jsou tito žáci osvobozeni z tělesné výchovy. Prozatím víme velmi málo o integraci žáků s tělesným postižením v TV.Dosudpublikovaný výzkum poukazuje na jisté problémy se kterými se potýkají učitelé TV při začleňování žáků s postižením. Dle statistik bylo u nás v roce 1997 individuálně integrováno 1028 žáků s tělesným postižením a je nutné zjistit, jaké jsouzkušenosti s tímto procesem. V tomto projektu použijeme dotazovacích a projektivních metod s důrazem na kvalitativní výzkum. Hlavním úkolem projektu je specifikovat fenomény, které přispívají k úspěšné integraci žáků s tělesným postižením do hodin školní

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    We were able to fulfil the goals of this project. In our project we did not cover the situation in the whole of Czech Republic, we can summarize that although the process of inclusion of children with disabilities began in the Czech Republic more then 10

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8

  • Data delivery date

    Jul 23, 2008

Finance

  • Total approved costs

    942 thou. CZK

  • Public financial support

    642 thou. CZK

  • Other public sources

    300 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK