Modeling of theoretical concepts of learning
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)
Main participants
Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta pedagogická
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Modelování teoretických konceptů učení
Annotation in Czech
Podstata navrhovaného projektu spočívá ve studiu teoretických konceptů učení člověka. Vzhledem k jejich latentní povaze bude při výzkumu použito statistických metod pro modelování stochastických procesů, zejména modelů s latentními proměnnými. Z latentnípovahy teoretických konceptů vyplývá i nutnost nepřímého asociativního měření manifestních proměnných při jejich identifikaci, proto předpokládáme využití metod kvalitativní analýzy. V současnosti se pro modelování teoretických vlastností používá zejménametod faktorové analýzy, avšak ty se jeví jako nevhodné v případě analýzy binárních dat. Ta budou v rámci projektu analyzována zejména Raschovými modely teorie položkových odpovědí. Vzhledem k tomu, že se jedná o modely stále ještě relativně mladé,zůstává zde řada problémů nezodpovězena. V tomto projektu se zaměříme především na otázky vlastností parametru obtížnosti v kontextu Guttmanovy škály jako zvláštního případu Raschova modelu, eliminace "guessing" efektu v Raschově modelu a na parametry
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
BB - Applied statistics, operational research
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
10103 - Statistics and probability<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The solution of project has run according to the supposed proposal. The usage of Rasch model in the rating scale development has been investigated. The rating scale of ball handling skills and motor learning in children has been developed and standardize
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2002
Realization period - end
Jan 1, 2004
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8
Data delivery date
Jul 23, 2008
Finance
Total approved costs
299 thou. CZK
Public financial support
299 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK