All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modeling of theoretical concepts of learning

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Main participants

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta pedagogická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Modelování teoretických konceptů učení

  • Annotation in Czech

    Podstata navrhovaného projektu spočívá ve studiu teoretických konceptů učení člověka. Vzhledem k jejich latentní povaze bude při výzkumu použito statistických metod pro modelování stochastických procesů, zejména modelů s latentními proměnnými. Z latentnípovahy teoretických konceptů vyplývá i nutnost nepřímého asociativního měření manifestních proměnných při jejich identifikaci, proto předpokládáme využití metod kvalitativní analýzy. V současnosti se pro modelování teoretických vlastností používá zejménametod faktorové analýzy, avšak ty se jeví jako nevhodné v případě analýzy binárních dat. Ta budou v rámci projektu analyzována zejména Raschovými modely teorie položkových odpovědí. Vzhledem k tomu, že se jedná o modely stále ještě relativně mladé,zůstává zde řada problémů nezodpovězena. V tomto projektu se zaměříme především na otázky vlastností parametru obtížnosti v kontextu Guttmanovy škály jako zvláštního případu Raschova modelu, eliminace "guessing" efektu v Raschově modelu a na parametry

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    BB - Applied statistics, operational research

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    10103 - Statistics and probability<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The solution of project has run according to the supposed proposal. The usage of Rasch model in the rating scale development has been investigated. The rating scale of ball handling skills and motor learning in children has been developed and standardize

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8

  • Data delivery date

    Jul 23, 2008

Finance

  • Total approved costs

    299 thou. CZK

  • Public financial support

    299 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK