All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Typology of Physical Education Teachers depending on their patterns of interaction

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/08/P252

Alternative language

  • Project name in Czech

    Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt se svým zaměřením řadí do výzkumů pedagogické interakce, které slouží k objasňování procesů vzájemné výměny informací mezi účastníky pedagogického procesu. V návaznosti na disertační práci navrhovatelky projekt vychází z Learyho teorieinterpersonálního chování, která je pro pedagogické účely rozpracovávána nejen v zahraničí, ale i u nás. Podstatou navrhovaného projektu je diagnostikovat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ a na základě toho vytvořit jejich typologii. Přitom bude uplatněna komplexnější výzkumná strategie zahrnující kvantitativní a kvalitativní metody a techniky sběru a analýzy dat. Jedná se zejména o videoanalýzu pedagogické interakce, dotazník interakčního stylu učitele (QTI), rozhovory nazákladěstimulovaného vybavování. Předpokládaný přínos projektu spočívá v analýze interakčních vzorců učitelů a ve vytvoření typologie učitelů, dále v posouzení předností a limitů navrhované výzkumné strategie. Praktický přínos projektu spočívá v

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project focused on developing a typology of physical education teachers on the basis of interaction patterns that they employ in teaching. In the framework of the project, the following aims were pursued: a) to diagnose interaction patterns of lower-secondary physical education teachers using the QTI questionnaire; b) to carry out an analysis of these interaction patterns using video recordin

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2008

  • Realization period - end

    Dec 31, 2010

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 16, 2010

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP11-GA0-GP-U/04:3

  • Data delivery date

    Mar 20, 2015

Finance

  • Total approved costs

    846 thou. CZK

  • Public financial support

    846 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK