All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Typology of Physical Education Teachers depending on their patterns of interaction

Project goals

The proposed project can be classified into the category of pedagogical interaction, which aims to clarify the processes of mutual information exchange among participants of the educational process. Following the dissertation of the proposer the projectis based on Leary´s theory of interpersonal behaviour, which has been adapted for educational purposes not only abroad, but also in the Czech Republic.The essence of the project is to diagnose interaction patterns of physical education teachers at lowersecondary schools and subsequently propose their typology. In this process a complex research strategy will be applied including quantitative and qualitative methods and techniques of data gathering and analysis. It concerns mainly videoanalysis of pedagogical interaction, the questionnaire on teacher interaction (QTI), interviews based on stimulated recall.The expected output of the project is considered to be the analysis of interaction patterns of teachers and the proposal of teachers´ typology

Keywords

typologyinteractionpatterns of interactioninteraction style of teacherphysical education

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 8 (SGA02008GA1PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    406/08/P252

Alternative language

  • Project name in Czech

    Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt se svým zaměřením řadí do výzkumů pedagogické interakce, které slouží k objasňování procesů vzájemné výměny informací mezi účastníky pedagogického procesu. V návaznosti na disertační práci navrhovatelky projekt vychází z Learyho teorieinterpersonálního chování, která je pro pedagogické účely rozpracovávána nejen v zahraničí, ale i u nás. Podstatou navrhovaného projektu je diagnostikovat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ a na základě toho vytvořit jejich typologii. Přitom bude uplatněna komplexnější výzkumná strategie zahrnující kvantitativní a kvalitativní metody a techniky sběru a analýzy dat. Jedná se zejména o videoanalýzu pedagogické interakce, dotazník interakčního stylu učitele (QTI), rozhovory nazákladěstimulovaného vybavování. Předpokládaný přínos projektu spočívá v analýze interakčních vzorců učitelů a ve vytvoření typologie učitelů, dále v posouzení předností a limitů navrhované výzkumné strategie. Praktický přínos projektu spočívá v

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project focused on developing a typology of physical education teachers on the basis of interaction patterns that they employ in teaching. In the framework of the project, the following aims were pursued: a) to diagnose interaction patterns of lower-secondary physical education teachers using the QTI questionnaire; b) to carry out an analysis of these interaction patterns using video recordin

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2008

  • Realization period - end

    Dec 31, 2010

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 16, 2010

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP11-GA0-GP-U/04:3

  • Data delivery date

    Mar 20, 2015

Finance

  • Total approved costs

    846 thou. CZK

  • Public financial support

    846 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

846 CZK thou.

Public support

846 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

AM - Pedagogy and education

Solution period

01. 01. 2008 - 31. 12. 2010