LEES: Learning Effects of Educational Simulations
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Post-graduate (doctorate) grants
Call for proposals
Postdoktorandské granty 12 (SGA02012GA1PD)
Main participants
Univerzita Karlova / Matematicko-fyzikální fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
P407-12-P152
Alternative language
Project name in Czech
Vzdělávací efekty výukových simulací
Annotation in Czech
Výukové simulace (VS) jsou počítačové programy simulující pro potřeby výuky komplexní procesy a jevy, jež lze jen obtížně studovat jiným způsobem. Výzkumy naznačují, že VS motivují studenty zajímat se o jinak obtížně vysvětlitelnou či nezáživnou látku. Komparativních studií zhodnocujících reálný přínos VS pro výuku je však málo. Navíc existující studie vesměs evaluují jednu konkrétní VS. Solidní teoretický aparát, který by pomáhal vysvětlit, jak a proč obecně VS fungují, chybí. V tomto projektu postulujeme, že studenti si během interakce s VS vytváří mentální model jevu, který VS simuluje, lépe než během klasické výuky a že k tomu dochází díky aktivní participaci studentů a jejich zvýšené motivaci. Cílem projektu je tuto hypotézu vyhodnotit a na teoretické úrovni náš postulát explikovat jako rozšíření Mayerovy teorie tvorby multimediálních materiálů. Provedeme longitudinální komparativní studii na více než 1000 studentech SŠ pomocí 3 různých VS a použijeme široké spektrum kvalitativních a kvantitativních metrik, včetně měření hladiny kortizolu ve slinách.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AN - Psychology
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
IN - Informatics
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The research project has delivered new finding as concerns educational effects of computerized educational simulations. The aims of the project were reached and fulfilled with the empirical studies in international journals. The project was solved according to the proposal plan.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2012
Realization period - end
Apr 7, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 1, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP17-GA0-GP-U/01:1
Data delivery date
Jun 30, 2017
Finance
Total approved costs
461 thou. CZK
Public financial support
461 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK