All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Explaining the development of dual-tasking in children with and without motor difficulties: A mechanistic account

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Grant projects of excellence in basic research EXPRO

  • Call for proposals

    SGA0202100008

  • Main participants

    Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    21-15728X

Alternative language

  • Project name in Czech

    Objasnění rozvoje provádění duálních úloh u typicky se vyvíjejících dětí a dětí s vývojovou poruchou koordinace

  • Annotation in Czech

    V době, kdy je společnost zahlcena množstvím podnětů z různých senzorických zdrojů, jsou kladeny stále větší nároky na schopnost dětí vykonávat současně motorické a kognitivní úlohy (dual tasking). Tento projekt je první, který studuje vývoj provádění duálních úloh u dětí s a bez motorických obtíží z ekologického hlediska a pomocí longitudinálního přístupu. V projektu bude ověřována nová kauzální hypotéza, že kognitivně-motorický výkon v duálních úlohách lze vysvětlit změnami prediktivního řízení pohybu spojenými s věkem a jeho integrací s kognitivní kontrolou. Hypotéza bude ověřována na spektru pohybových úloh, které reprezentují aktivity běžného denního života - chůze s překonáváním překážek, provádění manuálních úloh a při kombinaci obou těchto aktivit. Získané výsledky umožní pochopit, jak interakce mezi faktory prostředí, faktory souvisejícími s úlohami a individuálními faktory ovlivňuje výkon v duálních úlohách, a jak se tato interakce mění v závislosti na věku a získaných zkušenostech. Výsledky budou mít přínos při tvorbě bezpečného a efektivního učebního prostředí pro děti

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2021

  • Realization period - end

    Dec 31, 2025

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Jul 9, 2024

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP25-GA0-GX-R

  • Data delivery date

    Feb 21, 2025

Finance

  • Total approved costs

    15,726 thou. CZK

  • Public financial support

    15,726 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK