All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
IA82556

Aggression in the Family - Child Aggressiveness - Aggression at School: a Correlational Study

Public support

  • Provider

    Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Programme

    Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Call for proposals

  • Main participants

    Ústav analytické chemie AV ČR, v. v. i.

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Agrese v rodině - dětská agresivita - agrese ve škole: korelační studie

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je v našich sociokulturních podmínkách ověřit a rozšířit poznatky o vztazích mezi agresí v rodině, agresivitou jako substrukturou dětské osobnosti a agresívním chováním ve škole. Vedlejším výsledkem budou validní metody k depistáži agresívního chování ve škole a techniky k diagnostice agresivity. Bude testována hypotéza, že agresívní aspekty rodinných vztahů (R) korelují s agresívními složkami dětské osobnosti (O), jež opět korelují s agresívním chováním dítěte ve škole (Š). Výchozím předpokladem přitom je směr působení R..O..Š. Budou zkoumáni chlapci a dívky ve věku 13 let. Rodinné vztahy budou zkoumány ze systematického hlediska. Dětská osobnost bude diagnostikována různými reprezentativními metodami. Chování ve škole se bude měřit behaviorálně.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AN - Psychology

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1992

  • Realization period - end

    Jan 1, 1994

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1995/AV0/AV05IA/V/1:1

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    0 thou. CZK

  • Public financial support

    0 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK