All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cardinality of Fuzzy Sets and Fuzzy Quantifiers

Project goals

The proposed project is devoted to two important and closely associated areas of fuzzy set theory and fuzzy logic, namely, cardinality of fuzzy sets and fuzzy quantifiers. Although, both theories are very extensively elaborated in the classical theories(set theory and generalized quantifier theory), insufficient attention is devoted to them in fuzzy mathematics. Past and also recent research is focused on particular realizations with respect to applications than a systematic treatment of their theories. Therefore, the main goal of this project is to continue systematic investigation of both theories. The obtained results should contribute to the development both of the cardinal theory for fuzzy sets as well as the fuzzy quantifier theory.

Keywords

cardinality of fuzzy setsgraded equipollence of fuzzy setsmonadic L-fuzzy quantifiersintermediate quantifiersfuzzy type theory

Public support

  • Provider

    Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Programme

    Grants of distinctly investigative character focused on the sphere of research pursued at present particularly in the Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Call for proposals

    Výzkumné granty 9 (SAV02009-A)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    IAA108270901

Alternative language

  • Project name in Czech

    Kardinalita fuzzy množin a fuzzy kvantifikátory

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný projekt je věnován dvěma důležitým a úzce propojeným oblastem teorie fuzzy množin a fuzzy logiky, a to pojmu kardinalita fuzzy množiny a fuzzy kvantifikátorům. Přestože obě oblasti jsou velmi dobře propracovány v klasických teoriích (teorie množin a teorie zobecněných kvantifikátorů), lze konstatovat, že ve fuzzy matematice jim není věnována patřičná pozornost. Minulý, ale i současný výzkum se spíše věnuje konkrétním realizacím s ohledem na jejich aplikace, než systematickému budování jejichteorií. Proto hlavním cílem projektu je pokračovat v již započatém systematickém zkoumání obou oblastí, kterému se navrhovatel a spoluřešitelé věnují několik posledních let. Dosažené výsledky by měly být významnými příspěvky v budování jak kardinální teorie fuzzy množin, tak teorie fuzzy kvantifikátorů.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    BA - General mathematics

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 10101 - Pure mathematics

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Cardinal theory of (finite) fuzzy sets was developed, special semantic properties of fuzzy quantifiers of types <1> and <1,1> were analysed and the theory of intermediate quantifiers, their syllogisms and squares of opposition were elaborated in detail.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2009

  • Realization period - end

    Dec 31, 2011

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 18, 2011

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP12-AV0-IA-U/02:2

  • Data delivery date

    Jun 28, 2013

Finance

  • Total approved costs

    1,636 thou. CZK

  • Public financial support

    1,636 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Recognised costs

1 636 CZK thou.

Public support

1 636 CZK thou.

0%


Provider

Academy of Sciences of the Czech Republic

CEP

BA - General mathematics

Solution period

01. 01. 2009 - 31. 12. 2011