Research Centre on Schooling
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
Basic Research Centres
Call for proposals
Centra základního výzkumu 2 (SMSM200600LC2)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
32341/2010-31
Alternative language
Project name in Czech
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
Annotation in Czech
Předmětem projektu jsou struktura, cíle, obsahy a procesy školního vzdělávání v podmínkách současné společenské dynamiky. Výzkumná činnost bude probíhat v těchto vzájemně provázaných tematických liniích: 1. adaptace struktur školního vzdělávání společenským potřebám a požadavkům; 2. cíle, obsahy a procesy školního vzdělávání a možnosti jejich inovačních proměn; 3. škola jako učící se organizace, možnosti a překážky jejího rozvoje. Spojením základních výzkumných pracovišť pedagogických fakult UniverzityKarlovy a Masarykovy univerzity v projektu centra dojde k vytvoření zázemí pro trvalejší a systematičtější spolupráci v komparativních a empirických výzkumech a prezentaci výsledků výzkumu v mezinárodní vědecké komunitě, dále ke zkvalitnění doktorského studia na obou pracovištích i zajištění generační kontinuity a podpory mladým vědeckým pracovníkům a doktorandům, a to vytvářením lepších vnějších podmínek pro jejich profesní rozvoj a vědecké perspektivy.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The results meet the project´s objectives, and contribute to a broader understanding of the school as social institution. They are based on empirical evidence obtained by original research methods as multiple case study or video studies of instruction. 100 research papers and 25 monographs were published, new journal Orbis scholae has been launched. 25 researchers earned their Ph. D. degree.
Solution timeline
Realization period - beginning
Mar 1, 2006
Realization period - end
Dec 31, 2011
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 11, 2011
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP12-MSM-LC-U/01:1
Data delivery date
Jul 3, 2012
Finance
Total approved costs
41,687 thou. CZK
Public financial support
36,362 thou. CZK
Other public sources
5,325 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK