The evaluation and the typology of secondery schools as a part of the information system an education
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Ústav pro informace ve vzdělávání
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Segmentová evaluace a typologie regionálního školství jako prvek školského informačního systému
Annotation in Czech
Projekt SET je komplexním projektem, který je zaměřen na získávání, zpracování, analýzu a prezentaci informací o středních školách. Cílem projektu pro rok 1996 a 1997 je zpracování komparativní soustavy individuálních dat o jednotlivých školách, vyhodnotit účinnost projektu SET v oblasti ovlivňování poptávky po SŠ studiu, rozšíření a aktualizace informačních databází o ISŠ a SOU a rozšíření informační báze SŠ v oblasti středoškolského vzdělání a pracovního trhu.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
AF - Documentation, librarianship, work with information
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50803 - Information science (social aspects)<br>50804 - Library science
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1996
Realization period - end
Jan 1, 1996
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/1997/MSM/MSM7RS/V/9:4
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
0 thou. CZK
Public financial support
0 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK