All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
RS98012

Evaluation of the results of schools in noncognitive area at the pupils, whitch finish obligatory school attandance

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Hodnocení výsledků práce škol v nekognitivní oblasti u žáků končících povinnou školní docházku

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je získání informací o tom, jakých výsledků dosahují jednotlivé typy škol v oblasti nekognitivních vlastností žáků. Empirický výzkum bude pracovat s reprezentativním výběrem žáků a zaměří se na věkovou skupinu respodentů navštěvujících poslední ročník povinné školní docházky. Ve výzkumu budou zjišťovány ta charakteristiky žáků, které jsou výrazně ovlivňovány úrovní výchovné práce na škole. Měření těchto charakteristik bude provedeno nástrojem, vyvinutým pro tento účel, na bázi sémantického diferenciálu. Výsledkz získané ve výzkumu umožní srovnat jednotlivé typy škol z hlediska úspěšnosti při formování uvedených nekognitivních vlastností žáků.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Závěrečná zpráva

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1998

  • Realization period - end

    Jan 1, 1999

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2000/MSM/MSM0RS/U/2:1

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    274 thou. CZK

  • Public financial support

    158 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK