Operational diagnostics of the qualitative indicators of tracks rail by measuring of the spatial deformation
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme of applied research and experimental development ALFA
Call for proposals
ALFA 4 (STA02014TA04)
Main participants
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2014TA04030889
Alternative language
Project name in Czech
Provozní diagnostika kvalitativních ukazatelů koleje železničních tratí měřením její prostorové deformace
Annotation in Czech
Cílem projektu je zavést novou metodu hodnocení kvality jízdní dráhy pomocí zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati s ohledem na požadovanou rychlost jízdy (traťové rychlosti). Základním předpokladem je využití traťové mechanizace pro dynamickou stabilizaci kolejového lože DGS ? dynamický stabilizátor. Při vypnutí funkce stabilizace je možné za jízdy registrovat tzv. vztažnou výšku, která je obrazem kontinuální tuhosti koleje a výpočtem její směrodatné odchylky vymezit kvalitativní hranice konstrukce koleje. Dalším cílem je využít registračního zařízení pro stanovení příčného odporu koleje při její stabilizaci, výstup vztáhnout k hodnotě příčného odporu pražce, a tím kontinuálně posoudit stav konstrukce a její bezpečnost z hlediska bezstykové koleje. Použitím dynamického stabilizátoru pro diagnostiku koleje dojde k určení slabých míst v konstrukci a ke zlepšení ekonomického návrhu opravných prací železničních tratí. Součástí řešení bude využití (transformace) výstupů pracovního zapisovače traťové mechanizace pro dynamickou stabilizaci kolejového lože pro kontinuální diagnostiku prostorové deformace koleje železniční trati. Součástí řešení projektu bude porovnání, resp. verifikace získaných výstupů se stanovením kvality pražcového podloží pomocí georadaru a statické a dynamické zatěžovací zkoušky únosnosti pražcového podloží. Hlavními výstupy tohoto projektu budou: - certifikovaná metodika zjišťování prostorové deformace koleje železniční trati s ohledem na požadovanou rychlost jízdy(traťové rychlosti) včetně kvantifikace parametrů pro tři meze (mez sledování, mez zásahu, mez bezodkladného zásahu ? hodnocení dle ČSN 736360-2), - software pro transformaci textového souboru získaného z dynamického stabilizátoru do grafické podoby s hodnocením kvality koleje. Projekt bude realizován ve dvou základních rovinách řešení a to realizace měření na tratích a v laboratorních podmínkách.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
JM - Structural engineering
CEP - another secondary branch
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project plan was fulfilled. The beneficiary demonstrated the existence of both planned outcomes, methodology and software. In the case of the software, he did not fully explain how this software, which evaluates the measured data, fulfills the criteria of this type of result.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 1, 2014
Realization period - end
Dec 31, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 24, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP17-TA0-TA-U/01:2
Data delivery date
Jun 30, 2017
Finance
Total approved costs
8,300 thou. CZK
Public financial support
5,266 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,034 thou. CZK