All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Non-homogeneous railway track and its quality assessment

Project goals

The problems of the deterioration of the railway track construction has been studying by railway companies in the great details due to maintenance costs reduce. This project try to contribute to make the track maintenance more effective, mainly on modernized corridor lines. The analysis of railway track structure, characteristic of its elements and their functional interaction and theoretical determination of overall stiffness of model simulation of system, including interaction to superstructure are the starting assumptions. The solution assumed development of the continual method of the track stiffness measuring both in the static and dynamic mode and the contemporary measuring of the stiffness modulus in certain levels of the ballast bed with the aim to establish the relationship between track modulus and stiffness. Based on theoretical and experimental analysis of the track structure of the final diagnostic method of the track degradation be suggested.

Keywords

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Nehomogenity železniční trati jako aspekt hodnocení její kvality

  • Annotation in Czech

    Problematika degradace konstrukce železničního svršku je u vyspělých železničních správ intenzivně studovaná otázka z důvodu finanční náročnosti údržby železniční cesty. Rovněž v podmínkách Českých drah je problematika údržby a financování velmi důležitáNavrhovaný projekt si klade za cíl přispět k racionalizaci a zefektivnění údržby modernizovaných tratí, zejména koridorových tratí. Výchozím předpokladem řešení je analýza konstrukčního systému, charakteristika jednotlivých částí, jejich funkční provázanost, teoretické určení celkové tuhosti modelovaného systému včetně vazby na kolejový svršek. Řešení předpokládá vývoj metody kontinuálního měření tuhosti trati ve statickém a ho lože s cílem stanovení vztahu k hodnotám tuhosti koleje. Na základě klasifikace teoretické a experimentální analýzy konstrukce bude navržena výsledná diagnostická metoda degradace konstruk- ce železničního svršku.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    JM - Structural engineering

  • CEP - secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - another secondary branch

  • 20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
    20104 - Transport engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    1. Výsledky projektu jsou přínosem k řešení hodnocení kvality železniční trati a mohou být využity k nedestruktivnímu hodnocení stavu železniční koleje. Navrhovaná metodika zjišťování kontinuální tuhosti koleje odpovídá současným světovým trendům. 2. Úda

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2000

  • Realization period - end

    Jan 1, 2002

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7

  • Data delivery date

    May 19, 2008

Finance

  • Total approved costs

    3,397 thou. CZK

  • Public financial support

    3,397 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

3 397 CZK thou.

Public support

3 397 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

JM - Structural engineering

Solution period

01. 01. 2000 - 01. 01. 2002