Non-homogeneous railway track and its quality assessment
Project goals
The problems of the deterioration of the railway track construction has been studying by railway companies in the great details due to maintenance costs reduce. This project try to contribute to make the track maintenance more effective, mainly on modernized corridor lines. The analysis of railway track structure, characteristic of its elements and their functional interaction and theoretical determination of overall stiffness of model simulation of system, including interaction to superstructure are the starting assumptions. The solution assumed development of the continual method of the track stiffness measuring both in the static and dynamic mode and the contemporary measuring of the stiffness modulus in certain levels of the ballast bed with the aim to establish the relationship between track modulus and stiffness. Based on theoretical and experimental analysis of the track structure of the final diagnostic method of the track degradation be suggested.
Keywords
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Nehomogenity železniční trati jako aspekt hodnocení její kvality
Annotation in Czech
Problematika degradace konstrukce železničního svršku je u vyspělých železničních správ intenzivně studovaná otázka z důvodu finanční náročnosti údržby železniční cesty. Rovněž v podmínkách Českých drah je problematika údržby a financování velmi důležitáNavrhovaný projekt si klade za cíl přispět k racionalizaci a zefektivnění údržby modernizovaných tratí, zejména koridorových tratí. Výchozím předpokladem řešení je analýza konstrukčního systému, charakteristika jednotlivých částí, jejich funkční provázanost, teoretické určení celkové tuhosti modelovaného systému včetně vazby na kolejový svršek. Řešení předpokládá vývoj metody kontinuálního měření tuhosti trati ve statickém a ho lože s cílem stanovení vztahu k hodnotám tuhosti koleje. Na základě klasifikace teoretické a experimentální analýzy konstrukce bude navržena výsledná diagnostická metoda degradace konstruk- ce železničního svršku.
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
1. Výsledky projektu jsou přínosem k řešení hodnocení kvality železniční trati a mohou být využity k nedestruktivnímu hodnocení stavu železniční koleje. Navrhovaná metodika zjišťování kontinuální tuhosti koleje odpovídá současným světovým trendům. 2. Úda
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2000
Realization period - end
Jan 1, 2002
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7
Data delivery date
May 19, 2008
Finance
Total approved costs
3,397 thou. CZK
Public financial support
3,397 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
3 397 CZK thou.
Public support
3 397 CZK thou.
100%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
JM - Structural engineering
Solution period
01. 01. 2000 - 01. 01. 2002