Experimental and mathematical analysis of a multi-layer system of railway
Project goals
Based on experimental measurement of a model of a multi-layer non-linear system with inserted geosynthetic layers of the permanent way structure, a new design method will be designed for dimensioning the sleeper subgrade structure using classical andgeosynthetic materials or sub-ballast vibration-damping matting. The results of measurements on a track structure model in a 1:1 scale performed in a testing box will be verified by means of a numerical model. A two-dimensional solution will besubsequently verified by means of a spatial model. Numerical modelling will serve for transferring the values measured on the experimental model into an actual railway track structure.The presumed output of the project will be in the form of a new designmethod of thebearing structure of railway track under various geotechnical conditions.
Keywords
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Experimentální a matematická analýza vícevrstvého systému železniční trati
Annotation in Czech
Na základě experimentálního měření modelu vícevrstvého nelineárního systému s vloženými geosyntetickými vrstvami konstrukce železničního svršku bude navržena nová návrhová metoda pro dimenzování konstrukce pražcového podloží při použití klasických igeosyntetických materiálů nebo při použití podštěrkových antivibračních rohoží. Výsledky měření na modelu konstrukce trati v měřítku 1:1 ve zkušebním boxu budou verifikovány numerickým modelem. Řešení bude provedeno jako rovinné a ověřeno prostorovýmmodelem.Numerické modelování bude sloužit k přenesení naměřených hodnot experimentálního modelu do reálné konstrukce železniční tratě. Předpokládaným výsledkem řešení projektu bude nová návrhová metoda únosné konstrukce železniční trati za různýchgeotechnickýchpodmínek.
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The objective of research carried out within the project was to design a new design method for the dimensioning of the rail bed structure using classic building materials as well as geo-synthetic materials. In order to carry out experimental measurements
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2003
Realization period - end
Jan 1, 2005
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP06-GA0-GA-U/07:6
Data delivery date
Jan 15, 2009
Finance
Total approved costs
3,355 thou. CZK
Public financial support
3,355 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
3 355 CZK thou.
Public support
3 355 CZK thou.
100%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
JN - Civil engineering
Solution period
01. 01. 2003 - 01. 01. 2005