All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Experimental and mathematical analysis of a multi-layer system of railway

Project goals

Based on experimental measurement of a model of a multi-layer non-linear system with inserted geosynthetic layers of the permanent way structure, a new design method will be designed for dimensioning the sleeper subgrade structure using classical andgeosynthetic materials or sub-ballast vibration-damping matting. The results of measurements on a track structure model in a 1:1 scale performed in a testing box will be verified by means of a numerical model. A two-dimensional solution will besubsequently verified by means of a spatial model. Numerical modelling will serve for transferring the values measured on the experimental model into an actual railway track structure.The presumed output of the project will be in the form of a new designmethod of thebearing structure of railway track under various geotechnical conditions.

Keywords

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Experimentální a matematická analýza vícevrstvého systému železniční trati

  • Annotation in Czech

    Na základě experimentálního měření modelu vícevrstvého nelineárního systému s vloženými geosyntetickými vrstvami konstrukce železničního svršku bude navržena nová návrhová metoda pro dimenzování konstrukce pražcového podloží při použití klasických igeosyntetických materiálů nebo při použití podštěrkových antivibračních rohoží. Výsledky měření na modelu konstrukce trati v měřítku 1:1 ve zkušebním boxu budou verifikovány numerickým modelem. Řešení bude provedeno jako rovinné a ověřeno prostorovýmmodelem.Numerické modelování bude sloužit k přenesení naměřených hodnot experimentálního modelu do reálné konstrukce železniční tratě. Předpokládaným výsledkem řešení projektu bude nová návrhová metoda únosné konstrukce železniční trati za různýchgeotechnickýchpodmínek.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    JN - Civil engineering

  • CEP - secondary branch

    JM - Structural engineering

  • CEP - another secondary branch

  • 20101 - Civil engineering
    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The objective of research carried out within the project was to design a new design method for the dimensioning of the rail bed structure using classic building materials as well as geo-synthetic materials. In order to carry out experimental measurements

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2003

  • Realization period - end

    Jan 1, 2005

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP06-GA0-GA-U/07:6

  • Data delivery date

    Jan 15, 2009

Finance

  • Total approved costs

    3,355 thou. CZK

  • Public financial support

    3,355 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

3 355 CZK thou.

Public support

3 355 CZK thou.

100%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

JN - Civil engineering

Solution period

01. 01. 2003 - 01. 01. 2005