Analysis of the impacts of the application of Directvie of The European Parlament and Council 2008/96/ES about road infrastructure safety management on the roads in Czech republic outside the TEN-T network.
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
AF-CITYPLAN s.r.o.
Contest type
VZ - Public procurement
Contract ID
201402049
Alternative language
Project name in Czech
Analýza dopadů aplikace Směrnice Evropského Parlamentu a Rady 2008/96/ES o řízení bezpečnosti silniční infrasktruktury na pozemní komunikace v ČR mimo síť TEN-T.
Annotation in Czech
Zadání spočívá ve zvýšení bezpečnosti silničního provozu především na rizikovějších komunikacích (silnice II. a III. třídy), je nezbytné zjistit dopady a přínosy zavedením povinnosti uvedených nástrojů na silnicích nižších tříd. Hlavním cílem je zvýšení bezpečnosti silničního provozu na silnicích nižších tříd, které jsou z hlediska bezpečnosti nejrizikovější (silnice II. a III. třídy, především směrově nedělené) prostřednictvím nástrojů zavedených směrnicí o řízení bezpečnosti silničního provozu, zjištění rizikových míst a prvků na jednotlivých kategorií pozemních komunikací a následně zjištění dopadů při aplikaci nástrojů zavedených směrnicí. Zadavatel však opomíjí rozsah a význam silnic 1. třídy mimo síť TEN-T. Pokud budeme porovnávat délky jednotlivých tříd komunikací, intenzity provozu a počet závažných dopravních nehod, musíme konstatovat, že největší potenciál snížení počtu závažných dopravních nehod leží na silnicích I. tříd, kterým se tedy uchazeč chce v rámci řešení také věnovat. Investice do zvýšení bezpečnosti silnic I. třídy má dle bohatých zkušeností uchazeče cca 2,8x vyšší potenciál, než do D+R, 4,8x vyšší než do silnic II. třídy a 12,5x vyšší, než do silnic III. třídy. Hlavní cíle jsou: - snížení počtu DN a jejich následků na jmenovaných PK - zvýšení bezpečnosti provozu - analýza finančního zatížení rozpočtů samospráv - vytipování nebezpečných prvků + návrhy opatření vč. návrhů na jejich efektivní realizaci.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
AP - Municipal, regional and transportation planning
CEP - secondary branch
AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
30305 - Occupational health<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
These are preliminary data, the opposition procedure hasn´t proceeded yet.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2015
Realization period - end
Aug 31, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 29, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP17-TA0-TB-U/07:1
Data delivery date
Oct 6, 2017
Finance
Total approved costs
1,600 thou. CZK
Public financial support
1,600 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK