All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of the impacts of the application of Directvie of The European Parlament and Council 2008/96/ES about road infrastructure safety management on the roads in Czech republic outside the TEN-T network.

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    AF-CITYPLAN s.r.o.

  • Contest type

    VZ - Public procurement

  • Contract ID

    201402049

Alternative language

  • Project name in Czech

    Analýza dopadů aplikace Směrnice Evropského Parlamentu a Rady 2008/96/ES o řízení bezpečnosti silniční infrasktruktury na pozemní komunikace v ČR mimo síť TEN-T.

  • Annotation in Czech

    Zadání spočívá ve zvýšení bezpečnosti silničního provozu především na rizikovějších komunikacích (silnice II. a III. třídy), je nezbytné zjistit dopady a přínosy zavedením povinnosti uvedených nástrojů na silnicích nižších tříd. Hlavním cílem je zvýšení bezpečnosti silničního provozu na silnicích nižších tříd, které jsou z hlediska bezpečnosti nejrizikovější (silnice II. a III. třídy, především směrově nedělené) prostřednictvím nástrojů zavedených směrnicí o řízení bezpečnosti silničního provozu, zjištění rizikových míst a prvků na jednotlivých kategorií pozemních komunikací a následně zjištění dopadů při aplikaci nástrojů zavedených směrnicí. Zadavatel však opomíjí rozsah a význam silnic 1. třídy mimo síť TEN-T. Pokud budeme porovnávat délky jednotlivých tříd komunikací, intenzity provozu a počet závažných dopravních nehod, musíme konstatovat, že největší potenciál snížení počtu závažných dopravních nehod leží na silnicích I. tříd, kterým se tedy uchazeč chce v rámci řešení také věnovat. Investice do zvýšení bezpečnosti silnic I. třídy má dle bohatých zkušeností uchazeče cca 2,8x vyšší potenciál, než do D+R, 4,8x vyšší než do silnic II. třídy a 12,5x vyšší, než do silnic III. třídy. Hlavní cíle jsou: - snížení počtu DN a jejich následků na jmenovaných PK - zvýšení bezpečnosti provozu - analýza finančního zatížení rozpočtů samospráv - vytipování nebezpečných prvků + návrhy opatření vč. návrhů na jejich efektivní realizaci.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • CEP - secondary branch

    AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    30305 - Occupational health<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    These are preliminary data, the opposition procedure hasn´t proceeded yet.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2015

  • Realization period - end

    Aug 31, 2016

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 29, 2016

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP17-TA0-TB-U/07:1

  • Data delivery date

    Oct 6, 2017

Finance

  • Total approved costs

    1,600 thou. CZK

  • Public financial support

    1,600 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK