Railway infrastructure maintenance optimization
Project goals
Research project aims to optimize the maintenance and repair system of rail infrastructure, both in terms of the content of the various kinds of adjustments and maintenance activities, and in terms of their timing in order to minimize the impact of theseworks on traffic and life cycle costs of the products (LCC). The project proposes a method for optimizing the maintenance and repair of infrastructure (in the range defined subsystems "infrastructure" in accordance with Directive no. 2008/57 / EC) and will also propose new procedures in relation to the provision of repair and maintenance of rail infrastructure, it is necessary to take into account the effect of technological progress and also maintain and enhance safety. It is also necessary to remember to minimize future maintenance, both in the design stage as well as implementation and operation.The research task also evaluate the impact of the application of new technologies on the way infrastructure repairs and maintenance and propose and evaluate possible alternative approaches to repairs and maintenance, which could lead to more efficient processes. This is related to the wider use of recycled materials and maintenance-free components. The results of the project should include the financial statements performance of individual types of activities and identification of resources to ensure sustainable and safe levels of rail infrastructure in the Czech Republic.
Keywords
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Contest type
VZ - Public procurement
Contract ID
201605010
Alternative language
Project name in Czech
Optimalizace systému údržby železniční infrastruktury
Annotation in Czech
Cílem projektu je optimalizovat systém údržby a oprav železniční infrastruktury, a to jak z hlediska věcné náplně jednotlivých druhů opravných a údržbových prací, tak z hlediska jejich časového rozložení s cílem minimalizace dopadů těchto prací na provoza celkových nákladů během životního cyklu výrobků (LCC). Projekt tedy navrhne způsob optimalizace systému údržby a oprav infrastruktury (v rozsahu definovaném subsystémem ?infrastruktura? dle směrnice č. 2008/57/ES) a rovněž navrhne nové postupy ve vztahu k zajišťování oprav a údržby železniční infrastruktury, neboť je třeba zohlednit vliv technického pokroku a rovněž zachovat a zvýšit úroveň bezpečnosti. Dále je nutno pamatovat na minimalizaci budoucí údržby a to jak ve stádiu projektu tak i realizacea provozování. Projekt rovněž zhodnotí vliv aplikace nových technologií na infrastruktuře na způsob provádění oprav a údržby a navrhne a posoudí možné alternativní přístupy k opravám a údržbě, které by mohly vést k zefektivnění procesů. S tím souvisí širší využívání recyklovaných materiálů a bezúdržbových komponentů. Součástí bude rovněž finanční vyjádření náročnosti jednotlivých typů činností a identifikace zdrojů s cílem zajištění trvale udržitelné a bezpečné úrovně železniční infrastruktury v ČR.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - secondary branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - another secondary branch
AE - Management, administration and clerical work
20104 - Transport engineering
50602 - Public administration
50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
In formulating its recommendations, the Commission relied on the opponent's opinions and the opinion of the representative of the expert. The Commission recommends the administrative closure of the project.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2016
Realization period - end
Sep 30, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 4, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Data delivery code
CEP17-TA0-TB-U/03:1
Data delivery date
Sep 4, 2017
Finance
Total approved costs
1,477 thou. CZK
Public financial support
1,477 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
1 477 CZK thou.
Public support
1 477 CZK thou.
100%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
CEP
JO - Land transport systems and equipment
Solution period
01. 01. 2016 - 30. 09. 2016