Analysis of the barriers to the interest of technical training and propose a solution to remove them, analysis of the innovative teaching methods and applicable process. Definig the content of technical training include propose a further usage.
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
TREXIMA, spol. s r.o.
Contest type
VZ - Public procurement
Contract ID
201504004
Alternative language
Project name in Czech
Analýza bariér zájmu o technické vzdělávání a návrhy řešení k jejich odstranění, analýza inovativních výukových metod a aplikačních postupů. Definování obsahu technického vzdělávání včetně návrhů dalšího využití.
Annotation in Czech
Záměrem aktivit obsažených v projektu je podpořit zvýšení počtu žáků, kteří se po absolvování ZŠ rozhodnou pro vzdělávání v technicky orientovaných oborech a zajistit tak další kvalifikované pracovní síly v technických oborech, zásadních pro konkurenceschopnost ČR. Cílem projektu je zjistit a eliminovat důvody nízkého zájmu o technické vzdělávání a navrhnout řešení, která by eliminovala bariéry negativně ovlivňující zájem o technické vzdělávání. V této souvislosti je nutno analyzovat současný stav a podmínky technického vzdělávání na ZŠ, získat informace o inovativních a atraktivních vyučovacích metodách používaných v některých školách v ČR i zahraničí a následně vytvořit podklady k plošnému uplatňování metod, které pozitivně ovlivňují žáky ve smyslu jejich nasměrování k technickému vzdělávání. Dalším cílem je popsat inovativní vyučovací metody technického vzdělávání na ZŠ a zpracovat tak podklady pro metodické materiály pro pedagogické pracovníky s akcentem na interaktivnost, originalitu a s vazbou na praktické činnosti a dílenské práce. Dále navrhnout uplatnění takových metod výuky v prostředí existujících IS provozovaných státní správou. Dále je cílem předložit využitelné náměty na zapracování inovativních metod do stávajícího rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání a podpořit tak systémové kroky k rozvíjení tvořivosti, technického myšelní, manuální zručnosti, vnímání reálného světa, týmové spolupráce a dalších dovedností využitelných pro následné technické vzdělávání na SŠ a v praxi. V kontextu cílů programu BETA výstupy projektu přispějí k plošné aplikaci nových metod a vzdělávacích přístupů, které zkvalitní nástroje pro koncepční a metodickou činnost státní správy a jsou žádoucí i pro žáky a následně zaměstnavatele. Výstupy projektu budou využitelné ve stávajících programech aplikovaného VaVaI včetně programů pro potřeby státní správy.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Resort is ready to take the results in the current form because they meet the research needs. It also states that it agrees with the formal adjustment of the result.
Solution timeline
Realization period - beginning
Feb 1, 2015
Realization period - end
Jan 31, 2016
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Jun 9, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP17-TA0-TB-U/03:1
Data delivery date
Sep 4, 2017
Finance
Total approved costs
1,083 thou. CZK
Public financial support
1,083 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK