The analysis of the selected German education frameworks, their comparison with Czech equivalents and defining the content of vocational education and trainig in the fields required by employers include propose a further usage
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
TREXIMA, spol. s r.o.
Contest type
VZ - Public procurement
Contract ID
201504005
Alternative language
Project name in Czech
Analýza vybraných německých vzdělávacích rámců, jejich porovnání s českými ekvivalenty a definování obsahů vzdělávání technickýchh oborů požadovaných zaměstnavatelů v oblasti středního školství včetně návrhů dalšího využití
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu je zpracování studie v následujícím členění: - komparativní analýza vybraných vzdělávacích rámců v České republice a Německu v oblasti středního odborného vzdělávání - šetření u reprezentativního vzorku 140 zaměstnavatelů (10 za každý z 14 oborů), zaměřené jednak na specifikaci znalostí a dovedností absolventů vymezených oborů, které jsou uplatnitelné v profesním životě, jednak na možnosti systémového zapojení zaměstnavatelů do vzdělávácích aktivit - indentifikace a popis příkladůdobré praxe - modelové příklady z ČR a zahraničí - metodika zapojení zaměstnavatelů do systémového definování obsahů vzdělávání Podrobnější specifikace dílčích aspektů (výstupů) studie viz bod B.1: Popis věcného řešení projektu. Řešená studie bude navazovat na činnosti realizované v projektu POSPOLU - Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odporné vzdělávání v praxi. V kontextu cílů programu BETA studie přispěje k identifikaci nových nástrojů a modelů, využitelných ve stávajících programech aplikovaného VaVaI včetně programů pro potřeby státní správy, nebo na základě kterých mohou být navrženy nové programy. Studie napomůže zkvalitnit podklady a nástroje pro koncepční a metodickou činnost a výkon státní správy, v souladu s Akčním plánem vládyna podporu hospodářského růstu a zaměstnanosti ČR a s Národním programem reforem. Řešení projektu dále podpoří vznik nových vzdělávacích přístupů žádoucích pro zaměstnavatele.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
AE - Management, administration and clerical work
CEP - secondary branch
AM - Pedagogy and education
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
These are preliminary data, the opposition procedure hasn´t proceeded yet.
Solution timeline
Realization period - beginning
Feb 1, 2015
Realization period - end
Oct 31, 2015
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 31, 2015
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP16-TA0-TB-U/07:1
Data delivery date
Sep 27, 2017
Finance
Total approved costs
330 thou. CZK
Public financial support
330 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK