All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The analysis of the selected German education frameworks, their comparison with Czech equivalents and defining the content of vocational education and trainig in the fields required by employers include propose a further usage

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    TREXIMA, spol. s r.o.

  • Contest type

    VZ - Public procurement

  • Contract ID

    201504005

Alternative language

  • Project name in Czech

    Analýza vybraných německých vzdělávacích rámců, jejich porovnání s českými ekvivalenty a definování obsahů vzdělávání technickýchh oborů požadovaných zaměstnavatelů v oblasti středního školství včetně návrhů dalšího využití

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je zpracování studie v následujícím členění: - komparativní analýza vybraných vzdělávacích rámců v České republice a Německu v oblasti středního odborného vzdělávání - šetření u reprezentativního vzorku 140 zaměstnavatelů (10 za každý z 14 oborů), zaměřené jednak na specifikaci znalostí a dovedností absolventů vymezených oborů, které jsou uplatnitelné v profesním životě, jednak na možnosti systémového zapojení zaměstnavatelů do vzdělávácích aktivit - indentifikace a popis příkladůdobré praxe - modelové příklady z ČR a zahraničí - metodika zapojení zaměstnavatelů do systémového definování obsahů vzdělávání Podrobnější specifikace dílčích aspektů (výstupů) studie viz bod B.1: Popis věcného řešení projektu. Řešená studie bude navazovat na činnosti realizované v projektu POSPOLU - Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odporné vzdělávání v praxi. V kontextu cílů programu BETA studie přispěje k identifikaci nových nástrojů a modelů, využitelných ve stávajících programech aplikovaného VaVaI včetně programů pro potřeby státní správy, nebo na základě kterých mohou být navrženy nové programy. Studie napomůže zkvalitnit podklady a nástroje pro koncepční a metodickou činnost a výkon státní správy, v souladu s Akčním plánem vládyna podporu hospodářského růstu a zaměstnanosti ČR a s Národním programem reforem. Řešení projektu dále podpoří vznik nových vzdělávacích přístupů žádoucích pro zaměstnavatele.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    AE - Management, administration and clerical work

  • CEP - secondary branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    These are preliminary data, the opposition procedure hasn´t proceeded yet.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2015

  • Realization period - end

    Oct 31, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 31, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP16-TA0-TB-U/07:1

  • Data delivery date

    Sep 27, 2017

Finance

  • Total approved costs

    330 thou. CZK

  • Public financial support

    330 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK