The impacts after low emission mobility implementation on the enviromental effects reduction in urban aglomerations
Project goals
The project aims to optimize and streamline traffic flows in selected areas of agglomerations, minimize the environmental burden of the area, and reduce energy consumption for transport using sophisticated traffic management algorithms while deploying low-emission transport vehicles and maximizing their energy and environmental potential. A system of sophisticated traffic management in the area will be set up to streamline transport flows, reduce energy consumption and environmental impacts, on the one hand, the preferences of low-emission vehicles, and the preferences of certain types of vehicles when passing through the monitored area. SW system for drivers will support low-emission vehicles expansion. Deployment of the system will be achieved within three years of the project launch.
Keywords
environmental influenceslow emission transportationintelligent transport systemtransport controltransport monitoring
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme of applied research and experimental development EPSILON
Call for proposals
EPSILON 4 (STA02018TH040)
Main participants
ELTODO, a.s.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TH04030403 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Dopady zavádění nízkoemisní mobility na snižování environmentálních vlivů městských aglomerací
Annotation in Czech
Projekt si klade za cíl optimalizovat a zefektivnit dopravní toky ve vybraných oblastech aglomerací, minimalizovat environmentální zatížení oblasti a snížit spotřebu energie pro dopravu pomocí sofistikovaných algoritmů pro řízení dopravy při současném nasazení nízkoemisních dopravních prostředků a maximálním využití jejich energetického a environmentálního potenciálu. Bude sestaven systém sofistikovaného řízení dopravy v dané oblasti s cílem zefektivnění přepravních proudů, snížení spotřeby energie a environmentálních vlivů jednak preferencí nízkoemisních dopravních prostředků, dále pak preferencí určitých typů vozidel při průjezdu sledovanou oblastí.Rozvoj nízkoemisní dopravy podpoří systém podpory řidičů vozidel při dobíjení.Nasazení systému bude dosaženo do tří let od zahájení projektu.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - secondary branch
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - another secondary branch
20202 - Communication engineering and systems
JD - Use of computers, robotics and its application
JO - Land transport systems and equipment
JW - Navigation, connection, detection and countermeasure
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
These are preliminary data, the project evaluation hasn´t proceeded yet.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2019
Realization period - end
Dec 31, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP22-TA0-TH-U
Data delivery date
Jun 30, 2022
Finance
Total approved costs
14,666 thou. CZK
Public financial support
8,799 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
5,867 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
14 666 CZK thou.
Public support
8 799 CZK thou.
59%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Transport engineering
Solution period
01. 01. 2019 - 31. 12. 2021