All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Administrative duties in primary education

Project goals

The mail goal is to map the administrative duties of primary schools (Specifically, legal entities administering duties of primary schools) during one school-year. The goal is to map duties from several perspectives: 1) identification of administrative duties done due to legal obligations, 2) identification of administrative duties which are not required by the law, 3) Description of all administrative duties, 4) Identification of regional differences, 5) Identification of differences according to school size and type of the education authority. In the following step, the goal is to create a classification, how schools distribute administrative tasks and duties among school staff. In the last step, the aim is to propose interventions leading to decrease in administrative burdens in primary education.

Keywords

Administrativeactivityreductionadministrativeburdenprimaryschool

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

  • Main participants

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VZ - Public procurement

  • Contract ID

    2020011

Alternative language

  • Project name in Czech

    Administrativní činnosti základních škol

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem potřeby je komplexně zmapovat administrativní činnosti základních škol (tedy právnických osob vykonávajících činnost základní školy) během jednoho školního roku. Cílem je zmapovat činnosti z několika perspektiv: 1) Identifikace administrativních činností, které právnická osoba vykonávající činnost základní školy musí realizovat, neboť jí to právní předpisy ukládají, 2) Identifikace administrativních činností, jejichž výkon bezprostředně nevyplývá z právních předpisů, 3) Popis způsobu výkonu činností, 4) Identifikace případných mezikrajových rozdílů v této oblasti, a 5) Identifikace případných rozdílů v rozsahu a obsahu administrativní činnosti s ohledem na velikost a charakter zřizovatele školy. V druhém kroku je cílem vytvořit základní klasifikaci, jak školy řeší rozdělení administrativy mezi jednotlivé zaměstnance školy. V posledním kroku je cílem navrhnout opatření vedoucí ke snížení nároků na školy v rámci administrativních činností.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50603 - Organisation theory

  • OECD FORD - secondary branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - another secondary branch

  • AE - Management, administration and clerical work
    AM - Pedagogy and education

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Succeed.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    May 1, 2020

  • Realization period - end

    Apr 30, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 13, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-TA0-TI-U

  • Data delivery date

    Jul 13, 2023

Finance

  • Total approved costs

    6,596 thou. CZK

  • Public financial support

    6,596 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

6 596 CZK thou.

Public support

6 596 CZK thou.

100%


Provider

Technology Agency of the Czech Republic

OECD FORD

Organisation theory

Solution period

01. 05. 2020 - 30. 04. 2022