Administrative duties in primary education
Project goals
The mail goal is to map the administrative duties of primary schools (Specifically, legal entities administering duties of primary schools) during one school-year. The goal is to map duties from several perspectives: 1) identification of administrative duties done due to legal obligations, 2) identification of administrative duties which are not required by the law, 3) Description of all administrative duties, 4) Identification of regional differences, 5) Identification of differences according to school size and type of the education authority. In the following step, the goal is to create a classification, how schools distribute administrative tasks and duties among school staff. In the last step, the aim is to propose interventions leading to decrease in administrative burdens in primary education.
Keywords
Administrativeactivityreductionadministrativeburdenprimaryschool
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Contest type
VZ - Public procurement
Contract ID
2020011
Alternative language
Project name in Czech
Administrativní činnosti základních škol
Annotation in Czech
Hlavním cílem potřeby je komplexně zmapovat administrativní činnosti základních škol (tedy právnických osob vykonávajících činnost základní školy) během jednoho školního roku. Cílem je zmapovat činnosti z několika perspektiv: 1) Identifikace administrativních činností, které právnická osoba vykonávající činnost základní školy musí realizovat, neboť jí to právní předpisy ukládají, 2) Identifikace administrativních činností, jejichž výkon bezprostředně nevyplývá z právních předpisů, 3) Popis způsobu výkonu činností, 4) Identifikace případných mezikrajových rozdílů v této oblasti, a 5) Identifikace případných rozdílů v rozsahu a obsahu administrativní činnosti s ohledem na velikost a charakter zřizovatele školy. V druhém kroku je cílem vytvořit základní klasifikaci, jak školy řeší rozdělení administrativy mezi jednotlivé zaměstnance školy. V posledním kroku je cílem navrhnout opatření vedoucí ke snížení nároků na školy v rámci administrativních činností.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50603 - Organisation theory
OECD FORD - secondary branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - another secondary branch
—
AE - Management, administration and clerical work
AM - Pedagogy and education
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Succeed.
Solution timeline
Realization period - beginning
May 1, 2020
Realization period - end
Apr 30, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 13, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP23-TA0-TI-U
Data delivery date
Jul 13, 2023
Finance
Total approved costs
6,596 thou. CZK
Public financial support
6,596 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
6 596 CZK thou.
Public support
6 596 CZK thou.
100%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Organisation theory
Solution period
01. 05. 2020 - 30. 04. 2022