Development of communication competences by a new educational methodology based on the objective evaluation of performer's and recipient’s biosignals
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research ZETA
Call for proposals
ZETA 2 (STA02018TJ020)
Main participants
Vysoké učení technické v Brně / Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TJ02000293 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Rozvoj komunikačních kompetencí novou vzdělávací metodikou, vycházející z objektivního hodnocení biosignálů performera a recipienta
Annotation in Czech
Hlavním cílem projektu je vytvoření výukové metodiky pro rozvoj komunikačních kompetencí performera v oblasti přesvědčování a persvaze. Výuková metodika bude souborem dokumentovaných a jednoznačných postupů, kterými dochází ke zvýšení persvaze performera směrem k recipientovi. Navržená výuková metodika bude efektivnější než konvenční přístupy k tréninku komunikačních dovedností díky analýze a následnému využití poznatků o interakci performera a recipienta na úrovni fyziologických projevů. Podpůrným cílem projektu je vytvoření komplexního nástroje pro hodnocení efektivity persvaze. Efektivita persvaze bude hodnocena objektivně pomocí analýzy biologických signálů, měřených simultánně u performera i recipienta během jejich vzájemné interakce a doplněna o dotazníkové šetření.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
OECD FORD - another secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AL - Art, architecture, cultural heritage<br>AM - Pedagogy and education<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The Board of Opponents agreed that the objectives of the project and the results of the project were achieved in accordance with the Contract for the provision of support, therefore it can be stated that the project succeeded according to the assignment. The methodology can help a large number of educators at different levels of education at the national level. The project is a very interesting example of interdisciplinary synthesis.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jun 1, 2019
Realization period - end
May 31, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP22-TA0-TJ-U
Data delivery date
Jun 30, 2022
Finance
Total approved costs
4,362 thou. CZK
Public financial support
3,708 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
656 thou. CZK