Reducing energy intensity and environmental burden of rail transport through the modification of infrastructure to make the operation of the alternative-propulsion-system trains possible
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research, experimental development, and innovation THETA
Call for proposals
THÉTA 4 (STA02021TK040)
Main participants
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava / Centrum energetických a environmentálních technologií
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TK04010081 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Snížení energetické náročnosti a negativních vlivů na životní prostředí u železniční dopravy prostřednictvím přípravy infrastruktury pro vlaky na alternativní pohon
Annotation in Czech
Cílem projektu je snížení energetické náročnosti a ekologické zátěže ze železniční dopravy prostřednictvím vývoje metodiky pro přípravu infrastruktury pro vlaky s alternativním pohonem. Jako nástroj pro přípravu infrastruktury bude vyvinuta metodika, která umožní na základě vhodně definovaných technických (jízdní profil trati, konfigurace železničního svršku, grafikon vlakové dopravy) a ekonomických (náklady na vozo kilometr) parametrů tratě, s ohledem na lokální dostupnost zdrojů zvolit pro danou trať vhodný druh alternativního pohonu a pro tento typ pohonu definovat technické požadavky na infrastrukturu (včetně určení pořadí, v jakém tyto změny realizovat). Řešení bude využitelné pro provozovatele tratí, pro objednatele osobní či nákladní dopravy i pro jednotlivé dopravce.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20704 - Energy and fuels
OECD FORD - secondary branch
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
OECD FORD - another secondary branch
20104 - Transport engineering
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AP - Municipal, regional and transportation planning<br>JE - Non-nuclear power engineering, energy consumption and utilization<br>JO - Land transport systems and equipment<br>JT - Propulsion, engines and fuels
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2022
Realization period - end
Jun 30, 2024
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-TK-R
Data delivery date
Feb 20, 2024
Finance
Total approved costs
3,359 thou. CZK
Public financial support
2,948 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
412 thou. CZK