Knowledge Transfer Platform: Information Literacy for High School Students at Open Mash-up Virtual Learning Environment
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ETA 2 (STA02018TL020)
Main participants
Masarykova univerzita / Filozofická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL02000040 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí
Annotation in Czech
Cílem projektu je: 1. rozvoj univerzitního mash-up virtuálního učebního prostředí a výzkumných nástrojů; 2. vytvoření alternativy stávajícího univerzitního kurzu pro středoškolské studenty ve dvou variantách: A. kurz, který budou využívat středoškolští studenti v rámci vyučování. Učitel v něm bude plnit roli mentora či průvodce. Podoba prostředí umožní nezávislé napojení nástrojů pro online spolupráci daných škol (např. Google Classroom, Microsoft Teams, Moodle). Pro implementaci kurzu do kurikula školy vytvoříme metodiku pro učitele. B. kurz pro samostatné studenty, kterým se vzdělání v IG z jakéhokoliv důvodu nedostává; 3. sdílení poznatků jak popularizačními, tak odbornými výzkumnými články.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
50803 - Information science (social aspects)
OECD FORD - secondary branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - another secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project succeeded according to the assignment. The project achieved the declared goals, the documents needed to evaluate the achievement of results and goals of the entire project were documented. It was well staffed during the solution, although the schedule was changed, but it was a consequence of the COVID-19 pandemic, when it was not possible to efficiently and systematically obtain inputs and outputs related to cooperation with schools, which also affected research methods, the relevance of the data and the numbers and nature of these results. The researchers published / reported a number of results and outputs, even beyond the originally declared numbers, however, the question is whether a large number, respectively. due to the mentioned pandemic, their quality also did not suffer to a limited extent. It is positive that the ambitions of the research team are in further expansion and systematic development of activities supported by the project.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2019
Realization period - end
Dec 31, 2021
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP22-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 30, 2022
Finance
Total approved costs
2,426 thou. CZK
Public financial support
1,940 thou. CZK
Other public sources
487 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK