Social Responsibility Index
Project goals
The strategic goal of the project is to construct and debug 1 altruistic global instrument (algorithm) in the form of 1 separate software (software) with the possibility of its implementation into ICT applications for the scoring of social responsibility of organizations and citizens (no matter their size, date of birth, age, location, etc.) based on qualitative, quantitative data and other data in the form of the Corporate Social Responsibility Index (0-100). The specific objectives are by 1/2022 at the latest : a) to extend the methodology for determining the CSR index on social media impact and the social development index and b) by 1/2022 at the latest to establish a startup for commercialization of the CSR index.
Keywords
social responsibilitycorporate social responsibilityCSR indexsustainable developmentmeasuring social responsibilitycomparative CSRindex methodology
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ETA 2 (STA02018TL020)
Main participants
SERENDIPITY AGENCY, s.r.o.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL02000336 - Dodatek 1 ke smlouvě
Alternative language
Project name in Czech
Index společenské odpovědnosti
Annotation in Czech
Strategickým cílem projektu je nejpozději do 1/2022 zkonstruovat a odladit 1 altruistický globální nástroj (algoritmus) v podobě 1 samostatného programu (softwaru) s možností jeho implementace do ICT aplikací pro stanovení (scooring) společenské odpovědnosti organizací a občanů (bez rozdílu jejich velikosti, data vzniku, stáří, lokace apod.) na základě kvalitativních, kvantitativních údajů a ostatních údajů v podobě Indexu společenské odpovědnosti vyjádřeného číslem (od 0-100). Specifickými cíli je nejpozději do 1/2022 a) rozšířit metodiku stanovení indexu SO o vliv na sociálních médií a o index sociálního rozvoje a b) nejpozději do 1/2022 založit startup pro komercializaci Indexu SO.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50803 - Information science (social aspects)
OECD FORD - secondary branch
50401 - Sociology
OECD FORD - another secondary branch
50802 - Media and socio-cultural communication
AF - Documentation, librarianship, work with information
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
AO - Sociology, demography
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
These are preliminary data, the project evaluation hasn´t proceeded yet.
Solution timeline
Realization period - beginning
Feb 1, 2019
Realization period - end
Jun 30, 2022
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2022
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP23-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 30, 2023
Finance
Total approved costs
4,852 thou. CZK
Public financial support
3,371 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
1,023 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
4 852 CZK thou.
Public support
3 371 CZK thou.
69%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Information science (social aspects)
Solution period
01. 02. 2019 - 30. 06. 2022