All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of tools for predicting school success at pre-school age: the Cumulative Risk Index and Screening of affective and cognitive functions using interactive computer games

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ETA 2 (STA02018TL020)

  • Main participants

    Národní ústav duševního zdraví

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL02000561 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vývoj nástrojů pro predikci školní úspěšnosti v předškolním věku: Index kumulativního rizika a Screening afektivních a kognitivních funkcí formou interaktivních počítačových her

  • Annotation in Czech

    Účelem podpory je vytvořit nástroj pro detekci rizika školní neúspěšnosti u předškolních dětí (ve věku 5 let), který zároveň umožní identifikovat oblasti pro případnou pedagogickou, psychologickou či sociálně-pedagogickou intervenci. Cíle navrhovaného projektu jsou: a) Vyvinout Index kumulativního rizika školní neúspěšnosti, který umožní identifikovat toto riziko již v předškolním věku. b) Vyvinout sérii testů kognitivních funkcí, sociální kognice a afektivních funkcí ve formě interaktivních počítačových her. c) Analyzovat souvislost mezi úrovní kognitivních funkcí a výsledky dílčích oblastí Indexu kumulativního rizika a školním výkonem. d) Analyzovat prediktivní validitu Indexu kumulativního rizika v souvislosti s hodnocením školního výkonu dítěte a jeho adaptace na školu učitelem

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - secondary branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - another secondary branch

    50103 - Cognitive sciences

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    These are preliminary data, the project evaluation hasn´t proceeded yet.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2019

  • Realization period - end

    Dec 31, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP23-TA0-TL-U

  • Data delivery date

    Jun 30, 2023

Finance

  • Total approved costs

    6,389 thou. CZK

  • Public financial support

    4,318 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    1,966 thou. CZK