All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Development of Diagnostic Set of Reading Comprehension with Pupils of 2nd degree of Primary Schools

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ÉTA 3 (STA02019TL030)

  • Main participants

    Ostravská univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL03000259 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu bude vyvinout nástroj, jehož prostřednictvím získá speciálněpedagogická praxe možnost diagnostikovat úroveň porozumění souvislému textu u žáků 2. stupně ZŠ, jejichž zákonní zástupci žádají zohlednění u přijímacích zkoušek na SŠ. Testová baterie bude reflektovat aktuální pohled na proces porozumění textu a jeho úrovně a bude v souladu se stávajícími odbornými stanovisky, vědeckým poznáním a osvědčenými metodikami reprezentativních mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti. Tento přístup české speciálněpedagogické diagnostice zatím uniká. Na vývoji baterie budou participovat odborníci z oblasti aplikované lingvistiky, oboroví didaktici, speciální pedagogové a dětští psychologové. Pilotáž a ověření materiálu bude pracovat s objektivními daty získanými eyetrackerem.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - another secondary branch

    60203 - Linguistics

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AI - Linguistics<br>AM - Pedagogy and education

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení. These are preliminary data, the Final Oponnent Panel hasn´t proceeded yet.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jun 1, 2020

  • Realization period - end

    Dec 31, 2023

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-TL-U

  • Data delivery date

    Jun 28, 2024

Finance

  • Total approved costs

    3,061 thou. CZK

  • Public financial support

    2,431 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    612 thou. CZK