3D printing and its applications in primary and secondary schools
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ÉTA 3 (STA02019TL030)
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL03000425 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
Annotation in Czech
Cílem projektu je využití potenciálu 3D tisku ke zvýšení kvality vzdělávacího procesu a dále pak ke zvýšení úrovně edukace učitelů a žáků v této oblasti za účelem zvýšení jejich pedagogických a didaktických kompetencí. 3D tisk nabízí obrovský pedagogický potenciál, který není v současné době využit primárně z důvodu absence dostupných kvalitních metodických materiálů. Záměrem projektu je vytvoření metodiky, jak uplatnit 3D tisk na školách a jak jej efektivně zapojit do výuky. Chceme ukázat možnosti technologie na konkrétních vybraných oblastech tím, že vytvoříme nové didaktické pomůcky – „od učitelů pro učitele“. Vytvoříme kvalitní obecně použitelný obsah k technologii 3D tisku s primárním zaměřením pro podporu výuky, který bude mít garantovanou edukativní přidanou hodnotu.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - another secondary branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The solution of this project contributed to the goal of the program with new and original results suitable for immediate implementation. The project brought useful results thanks to the cooperation of experts from the Faculty of Education of the MU in Brno, the company Y SOFT and four schools. The outputs, including the procedures for creating and using 3D models, are freely available for teaching at all primary and secondary schools in the Czech Republic and abroad. The presented results are beneficial for the implementation and use of 3D printing in schools, especially thanks to the compiled teaching aids and proven methodology. These approaches have the potential to increase the effectiveness and didactic value of using 3D printing in the educational process.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jun 1, 2020
Realization period - end
May 31, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 28, 2024
Finance
Total approved costs
12,976 thou. CZK
Public financial support
10,019 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,595 thou. CZK