All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

3D printing and its applications in primary and secondary schools

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ÉTA 3 (STA02019TL030)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL03000425 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je využití potenciálu 3D tisku ke zvýšení kvality vzdělávacího procesu a dále pak ke zvýšení úrovně edukace učitelů a žáků v této oblasti za účelem zvýšení jejich pedagogických a didaktických kompetencí. 3D tisk nabízí obrovský pedagogický potenciál, který není v současné době využit primárně z důvodu absence dostupných kvalitních metodických materiálů. Záměrem projektu je vytvoření metodiky, jak uplatnit 3D tisk na školách a jak jej efektivně zapojit do výuky. Chceme ukázat možnosti technologie na konkrétních vybraných oblastech tím, že vytvoříme nové didaktické pomůcky – „od učitelů pro učitele“. Vytvoříme kvalitní obecně použitelný obsah k technologii 3D tisku s primárním zaměřením pro podporu výuky, který bude mít garantovanou edukativní přidanou hodnotu.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - another secondary branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jun 1, 2020

  • Realization period - end

    May 31, 2023

  • Project status

    K - Ending multi-year project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP23-TA0-TL-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2023

Finance

  • Total approved costs

    12,966 thou. CZK

  • Public financial support

    10,013 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    2,595 thou. CZK