All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

More effective STEAM education with new technologies (MEEWNT)

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

    Promoting the mobility of researchers and workers in the framework of international cooperation in R&D

  • Call for proposals

  • Main participants

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    M2 - International cooperation

  • Contract ID

    neníznámo

Alternative language

  • Project name in Czech

    Efektivnější STEAM vzdělávání za využití moderních technologií

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem tohoto projektu je identifikovat faktory ovlivňující zvýšení informačního povědomí a gramotnosti ve vzdělávacím systému Rakouska a České republiky; identifikovat konstrukty, které ovlivňují aplikaci nových technologií (např. rozšířená / virtuální realita, umělá inteligence, 3D tisk) ve STEAM vzdělávání v Rakousku a České republice. Hlavní cíl je rozdělen do několika dílčích cílů a těmi jsou: 1. Identifikovat faktory, které ovlivňují přijetí a aplikaci moderních vzdělávacích technologií (např. rozšířená / virtuální realita, umělá inteligence, 3D tisk) učiteli na základních školách v Rakousku a České republice; 2. Identifikovat faktory, které ovlivňují přijetí a aplikaci moderních vzdělávacích technologií (např. rozšířená / virtuální realita, umělá inteligence, 3D tisk) učiteli základních a středních škol v Rakousku a České republice; 3. Identifikovat faktory ovlivňující přijetí a aplikaci moderních vzdělávacích technologií (např. rozšířená / virtuální realita, umělá inteligence, 3D tisk) studenty a učiteli na univerzitách v Rakousku a České republice; 4. Vypracujte seznam doporučení pro učitele, tvůrce politik a vývojáře ohledně podpory, kterou potřebují učitelé na základních a středních školách a také na univerzitách v Rakousku a České republice k úspěšnému využívání moderních vzdělávacích technologií (rozšířená / virtuální realita, umělá inteligence, umělá inteligence, 3D tisk) ve výuce.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    This project was being realized in the framework of the MOBILITY Activity that aims primarily on establishing and strenghtening ties with foreign research institutions. The control of particular outputs is not implemented by the evalution committee, but the correctness of allocated finances and the adequacy of their use are checked.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2023

  • Realization period - end

    Dec 31, 2024

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 14, 2024

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP25-MSM-8J-U

  • Data delivery date

    Jun 27, 2025

Finance

  • Total approved costs

    92 thou. CZK

  • Public financial support

    92 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK