Importance of learning tasks with increasing difficulty in primary school-aged pupils’ knowledge development and diagnosis
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ÉTA 5 (STA02020TL050)
Main participants
Ostravská univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL05000097 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku
Annotation in Czech
Cílem je navrhnout gradované typy učebních úloh umožňující rozvoj znalostí žáků ml. šk. věku v kontextu očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět RVP ZV a ověřit výzkumné nástroje k diagnostice těchto znalostí. Záměrem je diagnostikovat vstupní úroveň vybraných znalostí žáků, ty rozvíjet prostřednictvím gradovaných učebních úloh s diferencovanou náročností a následně posoudit učební pokrok žáků pomocí diagnostiky výstupních znalostí. Vytvoření algoritmu učebního pokroku žáků vycházející z ped.-psych. diagnostiky úrovně znalostí a opírající se o řešení učebních úloh s gradovanou obtížností, umožní učitelům efektivně plánovat výuku s ohledem na individuální učební potřeby každého žáka. Problém individualizace a diferenciace výuky je dlouhodobě slabým místem pedagogické praxe.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
50103 - Cognitive sciences
OECD FORD - another secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The project achieved all the set goals and outputs at a professional level and was handled by a professionally qualified team that proceeded according to the approved relevant methodology. A well-designed website with an online platform for graded learning tasks in the entire development and diagnosis of knowledge of younger school-age pupils was created. The results are applicable at the national level.
Solution timeline
Realization period - beginning
Apr 1, 2021
Realization period - end
Dec 31, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 28, 2024
Finance
Total approved costs
2,396 thou. CZK
Public financial support
1,918 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
479 thou. CZK