All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Importance of learning tasks with increasing difficulty in primary school-aged pupils’ knowledge development and diagnosis

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ÉTA 5 (STA02020TL050)

  • Main participants

    Ostravská univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL05000097 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku

  • Annotation in Czech

    Cílem je navrhnout gradované typy učebních úloh umožňující rozvoj znalostí žáků ml. šk. věku v kontextu očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět RVP ZV a ověřit výzkumné nástroje k diagnostice těchto znalostí. Záměrem je diagnostikovat vstupní úroveň vybraných znalostí žáků, ty rozvíjet prostřednictvím gradovaných učebních úloh s diferencovanou náročností a následně posoudit učební pokrok žáků pomocí diagnostiky výstupních znalostí. Vytvoření algoritmu učebního pokroku žáků vycházející z ped.-psych. diagnostiky úrovně znalostí a opírající se o řešení učebních úloh s gradovanou obtížností, umožní učitelům efektivně plánovat výuku s ohledem na individuální učební potřeby každého žáka. Problém individualizace a diferenciace výuky je dlouhodobě slabým místem pedagogické praxe.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50103 - Cognitive sciences

  • OECD FORD - another secondary branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The project achieved all the set goals and outputs at a professional level and was handled by a professionally qualified team that proceeded according to the approved relevant methodology. A well-designed website with an online platform for graded learning tasks in the entire development and diagnosis of knowledge of younger school-age pupils was created. The results are applicable at the national level.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Apr 1, 2021

  • Realization period - end

    Dec 31, 2023

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-TL-U

  • Data delivery date

    Jun 28, 2024

Finance

  • Total approved costs

    2,396 thou. CZK

  • Public financial support

    1,918 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    479 thou. CZK