AI assistant for students and teachers
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA
Call for proposals
ÉTA 5 (STA02020TL050)
Main participants
Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TL05000236 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
AI asistent pro žáky a učitele
Annotation in Czech
Tento projekt (1) zachytí unikátní zkušenosti z covidové distanční výuky v českých školách, vč. forem a obsahu digitální komunikace, (2) ověří možnosti nástrojů umělé inteligence (AI) k automatizované podpoře učitelů a žáků, (3) zlepší možnosti vyhledání a použití vhodných digitálních učebních materiálů (DUM) a (4) podpoří vzájemné sdílení mezi učiteli a mezi studenty. Na základě dat z distanční výuky, odborného hodnocení otevřených DUM a z doučovacích konverzací bude vytvořen soubor dat umožňující vývoj umělé inteligence, která na základě konverzace přirozeným jazykem poskytne vzdělávací obsah dle situace a cílů učitele a žáka. Výsledný chatbot bude volně k dispozici na webu RVP.CZ a v aplikacích Messenger a Telegram. Poznatky, metodika a data budou dostupná pro další výzkum a vývoj.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - another secondary branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AF - Documentation, librarianship, work with information<br>AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology<br>BC - Theory and management systems<br>BD - Information theory<br>IN - Informatics
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
The implemented project was focused on the socially and globally topical topic of artificial intelligence and the use of its potential in education. The goals were clearly and clearly defined in the project proposal and were gradually achieved on the basis of the planned schedule. Partial changes during the project solution were appropriately justified and approved. The declared outputs were demonstrably achieved, the project succeeded with excellent results. The researchers contributed an innovative solution with immediate implementation to improve the quality of educational practice, specifically for both pupils and teachers. Practical usability and benefit for practice was supported by cooperation with a strong implementation partner. The development and verification of outputs was continuously presented among experts and partial results were published at the professional level, thereby contributing to the development of the knowledge base.
Solution timeline
Realization period - beginning
Apr 1, 2021
Realization period - end
Dec 31, 2023
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-TL-U
Data delivery date
Jun 28, 2024
Finance
Total approved costs
11,625 thou. CZK
Public financial support
7,999 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,626 thou. CZK