All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development and implementation of a pilot design end-semester /school certificate: Innovation of final pupils’ assessment in the elementary schools based on comprehensive concept of assessment.

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme for funding of applied research in social sciences and humanities, experimental development, and innovation ETA

  • Call for proposals

    ÉTA 5 (STA02020TL050)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TL05000360 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení.

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je vytvořit pilotní design vysvědčení (závěrečného – sumativního hodnocení) pro základní školy, které by odpovídalo současným výzvám souvisejícím s propojováním formativního a sumativního hodnocení (Strategie 2030+, uzavření škol COVID). Výstupem budou a) pilotní design vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ; b) studie o procesu tvorby designu a popisu vysvědčení (souhrnná výzkumná zpráva) s uvedením propojení formativního a sumativního hodnocení do praxe, za c) workshop zaměřený na způsoby a zákonitosti využití pilotního designu vysvědčení a d) popularizační text. Při řešení projektu kombinujeme poznatky a zkušenosti z výchovně-vzdělávacího procesu, poznatky z oborů pedagogiky a psychologie, sociologických poznatků o transferu inovací do vzdělávací praxe a konstrukčního výzkumu.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - another secondary branch

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AO - Sociology, demography

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project succeeded according to the assignment. The project has a high professional level and the usability of the results for other institutions is a prerequisite.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    May 1, 2021

  • Realization period - end

    Dec 31, 2023

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 28, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-TL-U

  • Data delivery date

    Jun 28, 2024

Finance

  • Total approved costs

    3,301 thou. CZK

  • Public financial support

    2,640 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    660 thou. CZK