Formative assessment of students through educational objectives
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
15-19158S
Alternative language
Project name in Czech
Formativní hodnocení žáků prostřednictvím vzdělávacích cílů
Annotation in Czech
Formativní hodnocení žáků je považováno za přístup se značným potenciálem přispívat ke zkvalitňování školního vzdělávání. Ačkoli je koncept formativního hodnocení v odborném pedagogickém diskurzu široce akceptován a proniká i do přípravného vzdělávání učitelů, jeho výskyt v reálné školní výuce je malý. Příčinou může být i to, že dosud existuje jen omezené množství empirických výzkumů zabývajících se využíváním konkrétních metod formativního hodnocení ve vyučování. Předkládaný projekt se proto zaměřuje na jednu z oblastí formativního hodnocení, a to na využívání vzdělávacích cílů ve výuce. Soustředíme se na děti ve věku 10–13 let, neboť se jedná o uzlový bod jejich vzdělávací dráhy, a ze školního kurikula se zaměříme na společenskovědní učivo, kde vzdělávací cíle poskytují větší prostor pro individuální specifikaci než u předmětů s pevnější strukturou (např. matematika). Empirický výzkum přinese podrobnou deskripci práce se vzdělávacími cíli při výuce, od jejich výběru, formulování a sdělování učiteli, přes jejich pochopení a spoluvytváření žáky až k hodnocení jejich dosažení.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Project results evaluation
The project was solved according to the plan and brought new knowledge about formative assessment of students in the Czech primary and lower secondary school. However, the planned publication outputs were not accomplished in the project.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2015
Realization period - end
Nov 29, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 5, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Data delivery date
Jul 2, 2020
Finance
Total approved costs
2,074 thou. CZK
Public financial support
2,074 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK