All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The teacher shortage – how to indentify and solve the problem and how to prevent it?

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

  • Call for proposals

    STA02023TQ010

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    TQ01000439 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternative language

  • Project name in Czech

    Nedostatek učitelů – jak jej identifikovat, řešit a předcházet mu?

  • Annotation in Czech

    Hlavním cílem projektu je v souladu s doporučením OECD pro ČR vytvořit nástroje pro predikci budoucí nabídky a poptávky po učitelích a identifikovat klíčové přístupy, které mohou účinně předcházet jejich nedostatku a podporovat jejich nabídku. Cíl bude naplňován prostřednictvím tří klíčových aktivit: 1) posouzení důvodů, které v českém prostředí způsobují nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou po učitelích společně s identifikací nástrojů, které mohou pomoci vytvořit udržitelnou nabídku dobře připravených učitelů; 2) analýzy dosavadního vývoje nabídky a poptávky po učitelích a predikce jejich budoucí potřeby a nabídky zhruba do roku 2035; 3) analýzy různých cest k učitelské profesi a identifikace „přidané hodnoty“ učitele v závislosti na jeho charakteristikách a cestách k učitelské profesi.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50402 - Demography

  • OECD FORD - another secondary branch

    50202 - Applied Economics, Econometrics

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AH - Economics<br>AM - Pedagogy and education<br>AO - Sociology, demography<br>GA - Agricultural economics

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Sep 1, 2023

  • Realization period - end

    Nov 30, 2026

  • Project status

    B - Running multi-year project

  • Latest support payment

    Oct 30, 2023

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP24-TA0-TQ-R

  • Data delivery date

    Feb 20, 2024

Finance

  • Total approved costs

    9,910 thou. CZK

  • Public financial support

    7,928 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    1,982 thou. CZK